zondag 7 juni 2020

Mijn werk mijn leven. Week 23

Kort weekje na lang weekend.

Twa Fryzen om ûtens

Dinsdagmorgen na een lang weekend maar weer wat gaan doen. Na het aankoppelen van een lege trailer op naar Almelo. Hier moesten 24 pallets geladen worden, deze waren bestemd voor de UK. Deze werden gestapeld zodat ik nog 7 ldm overhield. Dus een bericht naar de planning wat ik verder mocht gaan doen. Ik kon richting Oostende gaan rijden, was het antwoord. Toen ik eenmaal onderweg was werd dit weer veranderd, ik kon naar Gnm komen. Hier de trailer afgekoppeld op de parking. Toen gemeld bij de planning voor m'n vervolg. Ik kon gaan koppelen in Zwolle, na het koppelen weer naar Gnm. De trailer op de parking gezet en toen was het tijd om de pauzestaffel bij te werken. Na de pauze weer gemeld bij de planning. Na wat zoekwerk kon ik een lege mega aankoppelen. Deze moest naar Biddinghuizen voor een aanpassing. Daar stond eentje die inmiddels klaar was. Die mocht ik mee terug nemen. Toen dit klaar was, kon ik wederom naar Zwolle om een trailer te koppelen voor Kassel. Ook deze kon ik afzetten in Gnm. Toen was het inmiddels ook alweer tijd voor m'n nachtrust. De volgende dag zou ik om 3:00 uur vertrekken met een rit naar DE en DK. Maar na te hebben geïnformeerd bij de laadploeg, werd het duidelijk dat dit wel eens wat later kon worden. Dit was idd het geval, om 6:15 uur reed ik pas uit Gnm. De adressen in Duitsland pasten niet volledig meer in de trailer, dus op naar DK met 9 losadressen. Met een beetje geluk gingen de eerste 3 nog lukken deze dag. In Sottrum m'n kooiaap opgehaald, toen op naar Løsning. Maar het lukte niet om voor sluitingstijd bij de eerste te komen. Toen ik om 16:45 uur aankwam bij eerste losadres was de poort al gesloten. Toen ff gekeken of het handig was om dan eerst nr 2 en 3 te gaan lossen. Maar dit zou iets te veel extra kilometers worden, dus maar noodgedwongen op nachtrust. Donderdagmorgen om 6:45 uur aangemeld om te lossen, 15 min later reed ik de poort al weer uit. Nu op naar Brædtrup. Hier had ik 2 losadressen, bij de eerste was nog niemand aanwezig. Dus ff een telefoontje gepleegd, de klant zou met 15 min aanwezig zijn. Daarom maar begonnen met het lossen van de 3 colli, waarvan eentje een pallet van 9,5 mtr. Toen ik deze uit de trailer had, was de klant inmiddels ook aanwezig. De goederen in de hal geplaatst, na een handtekening en een kop koffie op naar de volgende. Dit was een montagebedrijf 5 km verderop, het bleek gewoon een woonhuis te zijn. Via smalle weggetjes hier toch aangekomen, toen maar met de doos onder de arm er heen gewandeld. De auto op de weg laten staan, maar ik blokkeerde wel de hele weg. Dus op m'n gemak de wandeling gedaan. Bijj terugkomst bij de auto stond er een file midden in de rimboe😇. Soms komen wij op de onmogelijkste plekken, maar dat houdt het werk ook spannend. De volgende 2 losadressen waren in Silkeborg.  Het eerst adres was een groothandel waar 13 pallets moesten worden gelost. In de straat waar dit bedrijf zat, waren ze bezig met asfalteringswerkzaamheden. Om bij het losadres te komen moest ik over het verse asfalt heen rijden. Maar ik was niet de enigste, want er stonden nog 2 andere vrachtwagens op het terrein. Toen de wals de inrit voorbij was, ben ik er maar overheen gereden. Hier beide zijkanten open gemaakt en toen moest er natuurlijk ff gewacht worden. Dit duurde niet lang: binnen 5 minuten werd de eerste pallet al naar binnen gereden. Een uurtje later reed ik naar de volgende, hier moest een rol kunstgras gelost worden. Dit was en particulier adres en natuurlijk midden in een woonwijk. Die woonwijken zijn niet allemaal berekend op vrachtwagens. Zo ook hier natuurlijk, 2 auto's laten wegzetten om de bocht te kunnen maken. Eenmaal op het losadres was de rol snel gelost. De woonwijk uitkomen ging vlotter dan er in te komen. Het volgende adres was in Hammel. Op weg hier naar toe eerst maar even pauze genomen. In Hammel moesten 2 rollen tapijt gelost worden, 15 min na aankomst reed ik alweer naar de volgen. Na 35 min rijden kwam ik aan in Aarhus, waar een deur gelost moest worden voor een parkeergarage. Na overleg met de uitvoerder, deze zo dicht mogelijk bij de montageplaats neergelegd. Toen naar de volgende in Brabrand, dit was een DC van diverse supermarkten. Hier was ik eerder geweest, dat scheelde weer zoeken. Hier één pallet gelost bij de technische dienst, na 10 min was ik op weg naar het laatste losadres. Hier moest een overhead deur gelost worden bij een staalbedrijf. Bij aankomst op zoek naar de contactpersoon en op zijn aanwijzing de goederen op de juiste plek neergelegd. Best lekker gelopen 9 adressen gelost, ook wel lekker gepland vanaf de eerste tot de laatste totaal 155 km gereden. Na het lossen een bericht naar de planning met de vraag wat ik mocht gaan doen. Dit kwam al redelijk snel, er mocht de volgende dag om 13:00 uur geladen worden in Glinde DE.  Dus kon ik mij opmaken voor een boerennacht. Nog een flink stuk opgereden. Net voor  Neumünster vond ik het wel genoeg voor deze dag. Vrijdag moest ik nog 1:45 uur rijden tot het laadadres. Dus veel eerder dan 11:00 uur beginnen zat er niet in. Vrijdagmorgen om 8:30 uur kreeg ik het bericht van de planning dat ik mij wel eerder mocht aanmelden op het laadadres. Dus eerst even de trailer omgebouwd en 30 min later reed ik richting Glinde. Na het aanmelden werden de kratten van 6mtr  lengte snel geladen. Na het vastzetten van de kratten op naar Sottrum waar de kratten gelost moesten worden. Na het aanmelden waren de kratten een uurtje later gelost. Toen eerst ff gedoucht en pauze gemaakt. Inmiddels was ook m'n retour opdracht klaar, hiermee kon ik naar Gnm komen. Samen met collega Marco richting Gnm gereden, onderweg in Emmen even gegeten bij het Routier restaurant. Hierna via een omleiding naar Gnm, omdat de weg tussen de Lichtmis en Hasselt was afgesloten ivm wegwerkzaamheden. Om 19:45 uur was het tijd voor het weekend. Maandag rond 5:00 uur weer vertrekken, er staan diverse adressen Duitsland op de ritlijst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten