zondag 21 juni 2020

Het was weer een lekker weekje.


Weer een nieuwe werkweek, nu maar afwachten wat de planning uit de hoge hoed gaat toveren.
Maandagmorgen om 2:30 uur de container aangekoppeld voor de eerste rit van deze week. Deze moest afgezet worden bij Verhoek in Castrop, hier kreeg ik weer een nieuwe rit. Deze was  bestemd voor Krefeld, hier moesten rollen en pallets gelost worden. Bij aankomst eerst de rollen laten lossen, hierna op een andere afdeling de pallets afgeleverd. Na het lossen weer terug naar Castrop, hier de trailer gewisseld voor eentje voor Gnm. In Gnm de trailer afgekoppeld op de parking, gelijk de vervolgrit aangekoppeld. Toen mijn klein beetje diensttijd nog volgereden, bij De Mol Wijthmen m'n nachtrust gepakt.. Dinsdag moest er tussen 6:00 en 7:00 uur gelost worden in Melle (D). Om precies 6:00 uur reed ik hier de parking op, na het aanmelden nog een uur gewacht voor ik naar binnen mocht. Na het lossen nog ff 64 pallets laden, hierna naar Gronau om te laden voor België. In Gronau een volle bak met rollen geladen, dus geen ruimte voor pallets. Deze dus achtergelaten in Gronau, de volgende dag zou een collega deze weer ophalen. Na het laden richting Ronse gereden, onderweg de pauzestaffel volgemaakt bij de Gebr. Mendel. Omdat het natuurlijk weer bingo was op de ring bij Antwerpen en ik geen zin had om m'n kaart kapot te rijden, maar gestopt bij Joost in Meer. Hier weer ff bij gepraat met een ex collega. Woensdagmorgen om 4:30 uur begonnen met rijden, iets te vroeg aangekomen in Ronse. Dus eerst maar even 30 min  aan de pauzestaffel toegevoegd. Om 7:00 uur ging het hek open, het was al gelijk weer een drukte van belang hier. Er stonden al 2 collega's van de blauwe bende te wachten voor de poort. Na het aanmelden gelijk voor het dock, er werd meteen begonnen met lossen. Na een uurtje was de ijzeren doos weer leeg. Inmiddels was het vervolg ook weer bekend, ik mocht gaan laden in Avelgem. Dit was bestemd voor Hasselt (NL), een paar minuten later werd dit verandert door koppelen in Wielsbeke. Dus op naar Wielsbeke, na het aanmelden bij de portier naar de expeditie. Hier bleek dat de trailer nog niet klaar was, dus maar ff wachten. Na een halfuur was de trailer klaar, deze binnen aangekoppeld. Na het ophalen van de papieren op naar Kruishoutem. Hier de trailer op de parking gezet, toen eerst even de tanken gevuld. Daarna eerst maar ff pauze gemaakt. Hierna moest er een volle trailer worden afgezet in Aarselaar. Ik was hier nog nooit geweest, het was dus ff zoeken. Toen ik de losplaats had gevonden, begon een nieuwe uitdaging. De trailer moest afgezet worden bij poort 5, dit was niet de ruimste plek. Hier was ongeveer net genoeg ruimte voor een bakwagen. Maar na flink wat stoeiwerk, stond de trailer goed voor de poort. Hierna de trailer afgekoppeld, toen kon ik een lege trailer aan gaan koppelen een paar straten verderop. Ook hier was het weer feest, er stond een trailer voor het dock, die ongeveer 15 cm met het kopschot voor mijn trailer stond. Dus schuin aankoppelen en proberen hem er weg te krijgen. Gelijk haaks omhalen was ook geen optie, want dan had het een gevel gekost. Gelukkig de trailer er weg gekregen zonder schade, nu weer naar Kruishoutem. Toen ik weer in Kruishoutem was m'n vervolgrit ook alweer bekend. Helaas was deze nog niet gereed, dus maar op nachtrust. De volgende dag net voor 4 uur weer begonnen. Voordeel van zo vroeg vertrekken is wel dat ik nu in 4:10 rijuren al in Castrop stond.  Hier ff gekeken wat er allemaal aan volle- en lege trailers stonden. Toen eerst ff het eerste deel van de pauzestaffel gemaakt. Daarna een lege container aangekoppeld, waar ik mee mocht gaan laden in Marl. Dit was op het Chemiepark. Na uitleg van collega Ben was dit een stuk gemakkelijker te doen. Ondanks de wegwerkzaamheden daar toch redelijk snel op de laadplaats aangekomen. Ik kon gelijk tegen de ramp aan gaan staan, maar toen vroeg de heftruckchauffeur waar m'n plompe was. Die had ik niet, ik moest laden voor Luxemburg. Nou zei hij gisteren was hier een collega van jouw, hij had wel eentje mee gekregen van het aanmeldburo. Nou ik niet dus, maar hij vertrouwde het niet helemaal. Dus hij is weer helemaal naar voren gereden, om te vragen of ik ook eentje nodig had. Dit was dus niet het geval, net als ik tegen hem had gezegd😛. Na het laden weer even de weegbrug op, mooi binnen de 40 ton dus ik hoefde niet terug. Toen de papieren gehaald en door, nou ja bijna dan. Want de portier vroeg ook waar m'n plompe was. Ik heb uitgelegd dat ik die niet nodig had, maar ik moest ff wachten. Hij zou ff bellen met het Versandbüro, 5 min later kreeg ik ook van hem groen licht. Toen m'n uren nog vol gereden naar Lenzweiler. Net voor Sankt Vith een rustplek gezocht en gevonden. De volgende dag om 5:45 uur weer begonnen voor het laatste stuk naar het losadres. Net na 6:30 uur aangemeld bij de portier, ik mocht gelijk naar de loslocatie rijden. Hier werd ik door het ontvangstcomité naar de afdeling gestuurd waar normaal gesproken alleen wordt geladen. Dit is een bedrijf waar de veiligheid voorop staat. Hier is natuurlijk niks mis mee, maar je kunt ook overdrijven. Je mag niet bij het laden en lossen zijn, maar alle Pbm's moeten gedragen worden. Waar nu ook nog het mondkapje bijkomt, wat ik ook weer begrijp. Op een gegeven moment moest ik iets uit m'n zijvak hebben, dus ik stap uit om dit te pakken. Gelijk werd ik aangesproken dat ik m'n helm/bril en mondkapje niet droeg. Na bijna 2 uur lossen was ik weer leeg, nu kon ik naar Wiltz om te gaan laden voor Avelgem. Hier was het niet erg druk, er werd gelijk begonnen met laden. Na 2 uur later kroop ik weer volgeladen de bult op naar de 26 richting Bastogne.  Bij aankomst in Avelgem de trailer aangemeld, m'n trailer mocht ik afkoppelen bij poort 12. Hier stond ook m'n vervolg trailer, dus ff koppeldekoppel. Deze trailer moest ik afzetten in Kruishoutem, dit werd later weer veranderd in Hank. Uiteindelijk mocht ik toch met deze vracht naar Gnm. Dit kon ik toch niet meer halen dus maar weer naar Meer. Hier weer ff een lekkere ovenschotel naar binnen gewerkt, toen nog ff gedoucht. Zaterdag weer vroeg begonnen met rijden, na een omleiding ivm wegwerkzaamheden was ik om 7:00 uur in Gnm. Bij de wasstraat was het alweer een drukte van belang, dus maar besloten het wassen even uit te stellen. De trailer op de parking afgekoppeld. Vrijdagmorgen had ik van de hoofdplanner gehoord dat ik  maandag een nieuwe spiegelloze Mercedes krijg, dus op zoek naar de sleutels van de nieuwe auto. Toen deze gevonden was de ene auto leeghalen en de andere volgooien. Man o man wat heb je dan verschrikkelijk veel spullen bij je. Hierna m'n oude auto van binnen schoongemaakt, zo kan m'n nieuwe collega maandag met een schone auto vertrekken. Maandagmorgen voor vertrek nog ff instructies over de werking van de nieuwe Benz.
Don't be afraid, it's me😁

Geen opmerkingen:

Een reactie posten