Altijd handig een oude sleutelbos.
Domaine De La Tour Saint Chaptes
Maandagmorgen om 3:15 uur gestart met de gebruikelijke dingen. Het beloofde een onstuimige dag/rit te worden. Gelukkig had ik het grootste gedeelte de wind op de kop gehad, wat niet echt goed was voor de verbruikscijfers. Deze rit ging naar Six Fours in zuid Frankrijk, in Luxemburg even geshopt. Na 760 km de parking net voor Dijon op gegaan voor mijn nachtrust. Toch nog best gelopen deze dag toen m'n rust op de kaart stond voor de laatst 660 km. Dinsdagmorgen net voor 12:00 uur aangemeld bij de klant, er moest gelost worden bij hun warehouse even verder op het industrieterrein. Toen ik hier aankwam stonden er 2 wagens van een ander transportbedrijf, dit zou dus ff gaan duren. Maar dat leek op het eerste gezicht mee te vallen, de mannen kregen opdracht hun wagens aan de kant te zetten zodat ik het terrein op kon rijden. Toen ik de deuren open had gedaan vlloog de eerste slag gras er al uit en toen ik de zijkant open had was de eerste slag er al uit. Gelijk werd er begonnen met de 2 mtr rollen, druk lurkend aan zijn sigaar had de heftruckchauffeur het er maar druk mee. 1 wagen lossen en 2 laden, diverse rollen uit mijn trailer belanden rechtstreeks in de bakwagens. En toen stokte het in één keer, nu werden de eerst de bakwagens geladen. En zo duurde het bijna 4:15 uur voor ik leeg was. Toen ik leeg was maar eens gevraagd wat ik mocht gaan doen. Ik kon richting Puget Ville rijden ,dit zou mijn eerste laadadres worden. Omdat het laden pas voor de volgende dag was, een parking gezocht. Dit was de laatste voor m'n laadadres, helaas een kleintje en hij was vol. Zo kwam ik dus ergens op een industrieterrein terecht. Via google was ik er al achter gekomen dat op m'n laadadres geen ruimte was. Woensdagmorgen aangebeld bij het laadadres, de deur werd opengedaan en een slaperig gezicht kwam om de hoek. Hij ze:i ik kom eraan, ff aankleden en dan doe ik het hek open. Na een 15 min ging het hek open, om 8:00 uur begonnen ze met laden. De 4 pallets zaten er snel in. Nog ff de stangen ervoor en de papieren opgehaald. Nu op naar Cavaillon: hier 5 pallets voor de VS geladen bij een transportbedrijf. Nu op naar Saint Chaptes waar geladen moest worden bij een wijnboer. Dit is ff moeilijk zoeken als je alleen de naam van het Domaine hebt. Via internet kreeg ik niet echt een goed resultaat. Dus maar een gokje die gelukkig goed uitpakte, gelijk het goede laadadres. Eerst de auto op de weg laten staan en ff naar de wijnmakerij gelopen of ik hier wel moest wezen. Hier ook 5 pallets geladen, de heftruckchauffeur hielp zelfs mee om ze de trailer in te duwen. Dit was ook wel nodig want het waren zware jongens. Nu naar het laatste adres, maar dat ging ik niet meer halen. Donderdagmorgen net voor 8:00 uur reed ik Mauves binnen. Hier moest ik de laatste pallets gaan laden. Het adres dat ik van de planning had gekregen, bleek een gewoon woonhuis wezen. Dit adres had ik zelf ook gevonden via google, ook nog geprobeerd het bedrijf te bellen. Maar er werd niet opgenomen, dus maar verder zoeken. Na 45 min eindelijk het goede adres gevonden, hier aangebeld en kreeg van een aardige dame te horen waar ik moest laden. Na het laden kwam de mededeling dat zij problemen hadden de computer. Net voor 10:00 uur werden de papieren gebracht. Nu op naar Mācon waar ik papieren moest maken voor de pallets voor de VS. Bij aankomst daar bleek het tijd voor stokbrood en wijn tijd te zijn voor de medewerkers. Ik moest dus wachten tot 14:00 uur. Na het inleveren van de benodigde papieren, werden een uur later alle papieren weer terug gebracht. Nu kon ik vertrekken naar Moerdijk om te lossen. De diensturen vol gereden tot de laatste parking op de pèage. Hier lag het in de bedoeling om ff een douche te nemen. Na betaling van €3,00 op naar de douches. Na het openen van de deur deze gelijk weer dicht gedaan. Ik heb nog nooit zo'n gore douche gezien. Dus weer naar de kassa om m'n geld terug te vragen, maar dat was niet mogelijk volgens de dame. Oke dus heb ik de sleutel maar meegenomen en heb mijn ruil sleutelbos maar achter gelaten. Hoop dat ze nog een extra sleutel hebben, want de sleutel van de douche ligt nu ergens in een vuilnisbak. Na m'n nachtrust om 3:30 uur weer begonnen met rijden en in Luxemburg de tanken weer gevuld. Zonder noemenswaardige problemen bereikte ik Joost in Meer, hier maar even gedoucht . Dit was wel een propere douche en kostte maar €2,75, toen ff een paar eitjes naar binnen gewerkt. Net na 12:00 uur mij aangemeld in Moerdijk, hier moest even gewacht worden op een vrij dock. Na ongeveer 15 min kon ik het spul tegen een dock zetten. 45 min later deed ik de deuren weer dicht. Toen een bericht naar de planning wat ik kon gaan doen,na een half uurtje wachten kreeg ik antwoord. Ik kon naar Gnm komen, de trailer moest ik afzetten in Hasselt. En zo kon ik om 16:30 uur aan mijn weekend beginnen.
NOTE
Op mijn reis naar Zuid Frankrijk, maar ook op de terugreis diepgaande en vermakelijke gesprekken gevoerd met Max 1.0. Ik vind dat ik dit wel ff moest vermelden, omdat de reis er een stuk aangenamer en sneller van werd.
A52 est bij Belcodène.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten