zondag 2 februari 2020

mijn werk mijn leven. week 5

Rijden met de duivel op je hielen.


Samen met Laurens in Ikast lossen


Voor de tweede keer achter elkaar weer op maandagmorgen om 0:01 uur vertrekken. Trailer er achter geknoopt en op naar Klazienaveen. Hier stond collega Laurens op mij te wachten, samen opgereden naar Ikast DK. Lekker rijdend over de 213 richting Cloppenburg. Lekker met een gangetje van 80+ km/u maar nog was dit niet snel genoeg blijkbaar. We werden ingehaald door 4 rode wagens van een transportbedrijf uit Staphorst. Rijden over verdrijvingsvakken, dubbel doorgetrokken strepen (spookrijden) is blijkbaar heel normaal voor die barregaanders. Rijden alsof de duivel hen op de hielen zat. Ben wel de nieuwsgierig wat de eigenaar van dit bedrijf hiervan vindt. Ze brengen niet alleen zichzelf in gevaar, maar ook het andere verkeer op deze weg. Dat je inhaalt op het 2 baans weggedeelte, waar dit overigens ook niet mag kan ik mee leven. Maar dan ook nog knipperen met je lichten, omdat ik geen gas terug neem, snap ik niet. En dan ook nog eens rijden met een oranje bord op je wagen. Ik ben echt geen heilige, maar vind dit te ver gaan. Na 2 x pauze om net na 10:30 uur aangemeld om te lossen in Ikast. Wij konden gelijk achter tegen het dock aan, ook werd er snel begonnen met lossen. Eerst werd er met mijn trailer begonnen. Toen deze leeg was, kwam ook de planning binnen voor Laurens. Hij moest mijn lege trailer aankoppelen en richting zijn losadres in Duitsland rijden. Omdat hij vanaf thuis was vertrokken, had hij nog dik 2 rijuren over. Om 14:10 uur was het gebeurd voor deze dag. Eerst maar ff 2 uurtjes achter de stoelen. 's Middags kwam de planning binnen voor dinsdag. Er moest op 3 plekken terug geladen worden. Dinsdag om 6:30 uur de trailer aangekoppeld, nu naar Bording. Hier ging het laden weer lekker snel, binnen een half uur reed ik hier weer vandaan. Hierna naar Herning, na het aanmelden moest ik nog een half uur wachten. Toen er een dock vrijkwam, kon ik hier aandocken. Het laden liep hier ook lekker snel. De rollen vlogen de trailer in. Rond 9:15 uur was ik weer geladen, nu op naar Gram voor de rest. Een stuk opgereden met collega Arnold en bij Kolding weer afscheid van elkaar genomen. Nu nog ff een stukje binnendoor, rond 11:15 uur aangemeld in Gram. Na het laden kon ik gaan lossen bij Verhoek Europe in Sottrum. Onderweg hier naartoe kwam ik collega Laurens ook weer tegen. Hij reed net na mij de A7 vanaf de A23 op. Dus ff ruimte gemaakt  zodat hij voor mij kon invoegen. Hierna gezellig stapvoets richting de Elbetunnel gereden. Bij Elsdorf ben ik eraf gegaan om te douchen en voor wat maagvulling. Toen de pauzestaffel vol was het laatste stukje gedaan naar Sottrum. Hier de trailer aangemeld en afgekoppeld, toen op zoek naar een lege trailer. Deze was snel gevonden, hem aangekoppeld en op nachtrust. Na m'n nachtrust op naar Cuxhaven. Oonderweg tussen Bremerhaven waren door gladheid diverse ongevallen gebeurd. Dit verbaasde mij niet, want ze blijven gewoon 130 km/u door kachelen terwijl het heel hard hagelde. Om 8 uur aangemeld in Cuxhaven. Ging weer lekker snel daar, binnen een uur reed ik hier alweer vandaan. Op de grens bij Nieuweschans even pauze gemaakt. Om 14:30 aangemeld bij Bakker in Zeewolde, 1,5 uur later reed ik alweer richting Zwolle. Hier trailer wisselen bij een opdrachtgever. Met de aangekoppelde trailer naar Gnm. Hier de trailer aangemeld en afgekoppeld. Toen nog ff de Adbluetank volgegooid. Daarna was het tijd voor m'n nachtrust, al voor de 3 keer deze week kwam ik collega Laurens tegen. Hoe raak ik in godsnaam van hem af😁😁. Aangezien we nog niet met z'n tweeën hadden gegeten, dit dus maar ff gedaan in het dorp. Donderdagmorgen moest ik om 5:00 uur vertrekken richting Castrop. Hier de goederen aangemeld en de trailer tegen het dock gezet. Toen ik weer in de wagen kwam, was m'n vervolg ook alweer bekend. Ik moest om ongeveer 13:00 uur laden in Grevenbroich. Aangezien ik toch te vroeg zou zijn, eerst maar even een uur pauze gemaakt. Hierna op naar het laadadres, hier om 11:10 uur aangemeld. Een half uur later kon ik de papieren al gaan ophalen. Blijkbaar zijn er toch Duitse bedrijven waar snel geladen wordt. Toen ik de papieren had, eerst maar gekeken waar ik de nacht door kon brengen. Ik heb maar besloten dit bij de Oude Ketting in Boxtel te doen. Hier net na 14:30 uur het spul op de parking gezet. Na een verfrissende douche, de cabine aan de binnenkant gepoetst. Weer lekker gegeten hier, het was weer als vanouds. Gezellig zitten kletsen met collega's. Daarna de rug maar ff goed ingesmeerd voor een super lange boerennacht. De volgende dag koffie gedronken met de oude eigenaar. Om 10:00 uur weer aan m'n dienst begonnen. Om 12:00 uur aangemeld bij de LIDL in Zwaag, hier een volle bak wcpapier gelost. Na 2,5 uur reed ik richting Zaandam nadat ik eerst 45 min op de klok gezet had. In Zaandam moest gekoppeld worden, maar ze waren nog niet bezig met deze trailer. Daarom gingen zij mijn trailer laden, dit scheelde weer een keer koppelen. Net voor 17:00 uur reed ik naar Hasselt waar ik moest lossen. Na aankomst hier was ik binnen 10 min alweer leeg. Nu naar Gnm en daar de auto door de wasstraat gehaald. Na het wassen de trailer afgekoppeld, toen ff diesel getankt. Toen dit  klaar was de trekker bij de werkplaats gezet voor klein onderhoud. Net voor 20:30 uur kon ik aan mijn weekend beginnen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten