Soms kun je het beste de week vergeten.
Lossen in Moerdijk
Maandagmorgen om 4:30 uur weer begonnen met een rit naar Zwaagdijk. Maar eerst de trailer ff zoeken. Na het aankoppelen en de controle van de verlichting snel op weg. Het was vroeg vertrekken voor de lostijd van 7:00 uur, maar daar zal de planning wel een reden voor hebben. Om 6:15 uur aangemeld om te lossen, natuurlijk moest ik ff wachten. Dit omdat er geen dock vrij was. Net voor 7 uur kreeg ik een dock toegewezen. Hierna ff een uurtje stoeien met de pompwagen. Inmiddels was het vervolg ook bekend, in Hhw mocht ik gaan koppelen. Hier moest ik wachten op een trailer, deze moest nog geladen worden. Toen de trailer vol was, kreeg een collega deze mee. Dit was om privé redenen, hier had ik geen problemen mee. Alleen was het wel netjes geweest dat dit even aan mij was gemeld. Na nog een uurtje was de volgende trailer klaar. Hiermee kon ik naar Gnm, hier de trailer afgekoppeld op de parking. Toen kon ik aan m'n nachtrust beginnen. Dinsdagmorgen om 5:00 uur weer vertrokken, nu met een volle vracht voor Laupheim. Deze vracht moest woensdag geleverd worden, dus deze dag was een rijdag. Op Autohof Ulm m'n nachtrust gemaakt. Onderweg hier naar toe alle weertypes gehad. Toen ik op de parking stond, begon het flink te sneeuwen. Maar de temperatuur was te hoog, zodat een uur later alles al weer groen was. Woensdagmorgen om 6:30 uur begonnen aan het laatste stukje naar Laupheim. Net na 7:00 uur hier aangemeld voor het lossen. Na 1,5 uur was de trailer weer leeg, nu op naar Weißenhorn om te laden. Na 30 min rijden was ik op de bestemming, een uur later was ik al weer geladen. Nu de uren vol rijden richting Moerdijk. Bij truckstop Venlo de nacht doorgebracht. Om 7:15 uur mij aangemeld op de terminal in Moerdijk. 1,5 uur later waren de pallets overgezet in een container, klaar voor de overtocht naar de UK. Inmiddels wist ik ook alweer wat ik verder mocht gaan doen. Er moest geladen worden in Waalwijk, maar eerst ff pauze gemaakt bij de gouden leeuw. Na de break door naar Waalwijk, hier moest gewacht worden. Dit omdat nog niet alle goederen jaar waren. Om 13:30 uur kreeg ik groen licht om te vertrekken. Onderweg naar Hasselt nog ff de pauzestaffel bijgewerkt. Na het lossen op naar Gnm, waar de vervolgrit al klaar stond. Alleen duurde het nog 45 min voor de papieren klaar waren. Ook deze nacht op Venlo gestaan, hier nog ff een kleine meet and greet gehad met dhr D.Ton. Vrijdagmorgen om 5:00 weer begonnen te rijden, want er moest om 6:00 uur gelost worden in Echt. Om 6:00 uur stond ik tegen het dock, na 1,5 uur had ik de 66 pallets gelost. Na 66 goede europallets weer in de trailer te hebben gezet, kon ik op naar Raamsdonksveer. Hier moest gekoppeld worden, alleen zou deze pas om 11:00 uur klaar zijn. Maar al snel was bekend dat dit niet ging lukken. Zo duurde het tot bijna 15:00 uur voor ik weg kon rijden, leuk is anders maar shit happens. Nu op naar Gnm voor het weekend, alleen kwam ik terecht in het vrijdagmiddag drama. Hier een vertraging van 30 min, dan maar een stukje omrijden. Ook daar moest er gebotst worden, dus nog maar een stukje omrijden. Ook bij de volgende afrit vond iemand het nodig om een ander z'n kont te kussen. Dus eerst maar ff pauze maken, zo kwam ik pas om 18:30 uur aan in Gnm. Niet veel later kon ik aan m'n weekend beginnen.
Maandag weer aantreden voor een rit naar zuid Frankrijk.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten