Weer op naar Frankrijk.
Lossen in Bourges
Maandagmiddag pas begonnen, dus een lang weekend. Om 13:30 uur gemeld in Gnm, maar mijn trekker bleek te zijn uitgeleend. Een collega had hem mee naar Rotterdam, maar hij zou binnen een half uur weer terug zijn. Toen hij terug was m'n spullen in de cabine gemikt en een lege trailer gezocht. Met deze trailer kon ik gaan koppelen in Heerhugowaard, daar eentje aangekoppeld voor Gnm. Intussen was ook de vervolgrit bekend geworden, hierover een discussie gevoerd met de reisleiders. Dit omdat ik aangegeven had dat dat er op dit moment niet in zat . Dus kreeg ik iets later een andere rit. Dit was een trip naar Frankrijk met 4 losadressen.
Er moest dinsdag om 4:00 uur worden vertrokken, dit werd alleen iets later i.v.m m'n nachtrust. Nu bleken het ook geen 4 maar 3 adressen te zijn. De eerste was Wousous net onder Parijs. Deze 's middags nog gelost bij een Kunstgras winkel, daarna een plekje gezocht voor de nacht. Woensdag om 6:00 uur weer begonnen met rijden, het eerste adres was bij Bourges. Hier moesten 49 rollen gelost worden, alleen bleek dat er maar 31 rollen voor dit adres geladen waren. Nadat dit allemaal geregeld was op naar het laatste adres in Clermont Ferrand. Om 13:00 uur stond ik hier voor de slagboom, maar deze ging niet open. Ook hier werd dus niet gewerkt tussen 12 en 14 uur dus, ik weet dat dit veel gebeurt in Frankrijk. Maar ik had dit niet verwacht bij een filiaal van een Duitse Transporteur, dus er zat niks op dan te wachten tot de slagboom omhoog ging. Toen het eindelijk zover was, kon ik gelijk tegen het dock aan. En de vrolijke heftruck chauffeur ging snel aan de slag. Maar bij het tweede gedeelte werd zijn humeur er niet beter op, de rollen waren geladen tot het dak. Zijn heftruckje had nogal moeite om de zware rollen eruit te krijgen, maar na een uurtje schelden kreeg hij toch de laatste rol er uit. Snel ff een bezem door de trailer gehaald en een bericht naar de planning gestuurd met de mededeling dat ik leeg was, en de vraag wat ik mocht gaan doen. Ik kon naar Arthon en daar donderdag 8 uur gaan laden voor Gnm. Er was nog genoeg rijtijd voorhanden om hier woensdagavond nog aan te komen. Na een rondvraag onder collega's of er daar overnacht kon worden bleek dat idd mogelijk, dus snel op weg daar naar toe. Onderweg de pauze staffel even gevuld en rond 19:30 stond ik voor het hek. Deze ging gelijk open en ik kon een plekje zoeken voor de nacht. Donderdagmorgen om 7:30 uur kreeg ik een dock toegewezen en werd er begonnen met laden. Het laden duurde en duurde maar, en pas om 11:45 waren zij klaar met laden. Volgeladen tot aan het dak ging ik dus op weg naar Gnm. Hierdoor dus midden in de spits aangekomen bij Parijs. De keuze maar gemaakt om via de N104 te rijden, dit heeft mij totaal ongeveer een halfuur extra gekost. Mooi binnen de 15 diensturen stond ik bij Kruishoutem op nachtrust. Vrijdag na mijn verplichte nachtrust begonnen aan het laatste stukje. Bij Joost op Meer nog ff ontbeten en om 13:30 uur stond ik bij het losadres voor de deur. Hier waren geen docks meer vrij en mocht ik de trailer afkoppelen op de parking . Toen naar de zaak bij de werkplaats mijn verlichting goed laten afstellen. Daarna de tanken gevuld en gemeld bij de planning. Er was blijkbaar niks meer te doen voor mij , dus mocht ik mooi op tijd aan mijn lange weekend beginnen.
Gelukkig spreken ze hier meerdere talen.
Nou niet dus!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten