Eindelijk was hij d'r weer!
Maandag om 5:45 uur de motor aangeslingerd, toen richting Hasselt waar mijn trailer stond. Daar aangekoppeld en de papieren gehaald. Er moest gelost worden in Gouda, 23 pallets met tapijttegels. Onderweg hier naar toe werd ik gebeld door een collega met de vraag of ik deze morgen niet helemaal helder was. Ik vroeg hoezo? Nou zei hij “de vaste chauffeur staat hier naast mij en is niet echt blij. Je hebt zijn auto meegenomen”. Dat is idd niet leuk maar ik had de opdracht gekregen van de planning om deze auto mee te nemen. Het losadres was een school, altijd een vraag of je op het losadres kan komen. Gelukkig was dit geen probleem. Er moest gelost worden met de laadklep en een elec-pompwagen. Man o man wat was die klep traag. Gelukkig was er een heftruck voorhanden, deze heeft de pallets op de parking gezet. Moest ze wel zelf in de parkeergarage brengen,omdat de heftruck hiervoor te hoog was. Dit alles heeft mij flink wat tijd bespaard, zo kon ik na 2 uur lossen weer richting Hasselt rijden. Daar de trailer weer ingeleverd, daarna weer naar Gnm voor het vervolg. In Gnm aangekomen bleek dat mijn eigen trekker gerepareerd was. Dus snel alle spullen overgegooid en als een speer naar Almelo. Daar 10 pallets geladen voor Gnm. Daarna gevraagd wat er de volgende dag op de planning stond. Het vervolg voor dinsdag was laden in Coevorden en dan terug naar Gnm en vervolgens oprijden richting Moissey onder Parijs. Waar ik woensdag om 5:00 uur moest lossen. Dinsdag toch maar ff de planning gevraagd hoe ik dit voor elkaar ging krijgen. Het antwoord was daar gaan we een oplossing voor zoeken, ga eerst maar laden in Coevorden. Dus op naar Coevorden halverwege een bericht, kom maar terug naar Gnm . Daar gelijk koppelen en op naar Moissey, dus het spul de andere kant op gedraaid. In Gnm een trailer aangekoppeld met 66 pallets voor de Action. Als het een beetje zou lopen zou ik het losadres nog net kunnen halen binnen mijn rijtijd. Maar dat was ijdele hoop natuurlijk. Het was weer eens een zooitje op de A104 en de N104. Op de N104 maar een parking opgezocht voor de nacht. Woensdag mooi op tijd aangemeld om te lossen, gelijk was er een dock voor mij beschikbaar. Na een uurtje was de kar weer leeg en stonden er 66 lege pallets tegen het kopschot. Het duurde nog een uur voor ik het terrein af was, wat een drama daar bij de slagboom. Toen ik dit achter mij had geladen op naar Luxemburg, waar geladen moest worden voor Duitsland. Daar aangekomen moest ik nog een uur wachten op een collega. Hij was ook in Moissey geweest, ook hij had 66 pallets in de trailer te staan. Deze moesten overgeladen worden in mijn trailer. Hij moest een volle trailer laden en in had 10 ldm nodig. Na het laden de uren nog vol gereden richt Castrop. Donderdag rond 8:30 aangemeld in Castrop, hier de trailer tegen het dock gezet. Na het afkoppelen van de trailer, een bericht naar de planning gestuurd. Na een poosje een bericht, koppel maar een trailer aan met een binnenbak(BB). Dus ff kijken of er eentje stond, dit was natuurlijk niet het geval. Als je een vlakke moet hebben staan er alleen maar trailers met BB. Nu was het dus net andersom, dus weer een bericht naar de planning. Wat nu? Neem maar een container mee en in Oostende laten overladen. In Gronau dus de container geladen voor GB, na het laden de uren vol rijden richting BE. Mijn nachtrust gemaakt bij wegrestaurant 't vliegveld in Gilze. Lekker getafeld met een paar collega,s. Vrijdagmorgen weer vroeg gestart voor het laatste stuk naar Oostende. Aangekomen in Oostende was er nog niemand aanwezig, dus de trailer maar tegen een leeg dock gezet. En toen op zoek naar een lege trailer, na 20 trailers hebben opengetrokken eindelijk een lege gevonden. Deze aangekoppeld en op naar Kruishoutem. Daar kreeg ik opdracht om te gaan koppelen en laden in Tielt. Na het laden had ik nog ruimte over en kon bij gaan laden in Ronse. Daar aangekomen de trailer tegen het dock gezet. Toen ik naar binnen liep om te kijken hoeveel ik moest laden, kreeg ik al een melding van de heftruckchauffeur dat hij klaar was. Het bleken maar 5 rollen te zijn. Na overleg met de planning kon ik naar Kruishoutem om daar de papieren te laten maken. Nadat deze klaar waren kon ik richting het weekend rijden. Net voordat ik zou vertrekken ,vroeg een collega mij of ik richting Gnm ging. Hij had een taxi nodig richting het weekend, dit kwam mij wel goed uit. Hij had nog voldoende rijtijd en diensttijd over. Nu kwam ik nog in Gnm aan, anders was dit pas zaterdagmorgen. Door de drukte bij Antwerpen maar via de Liefkenshoektunnel gereden, dit leverde een 45 min tijdwinst op. Op Hank mijn pauze staffel even volgemaakt en na de pauze het stuur overgedragen aan Armand voor het laatste stukje. Net na 19 uur reden wij de dam op, snel de trailer aangemeld en afgekoppeld op de parking. Daarna de auto uitgepakt en richting het mooie Fryslân. Maandag weer vroeg vertrekken richting Labastide Saint Pierre, waar op woensdagmorgen gelost moet worden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten