zondag 17 februari 2019

Mijn werk mijn leven. Week 7

Koffie of geen koffie dat is de vraag.
Wat is vroeg, nou 2:15 uur bijvoorbeeld. Als je om deze tijd moet beginnen is dit best wel vroeg, alhoewel het kan nog vroeger. Lekker vroeg dus de motor gestart, even bijna 700 ltr diesel in de tanken gedaan. Toen op zoek naar mijn trailer, deze aangekoppeld en op naar de kantine. Daar moest ik mijn bijrijder oppikken, hij moest in Greding op zijn auto stappen. Koffie gedronken op Ransbach. Onderweg kregen wij een collega in de picture, en even geroepen via het lulijzer. Maar hij was niet thuis denk ik. Pas na 10 km zag hij ons ook. Het bleek collega PD uit W te zijn, hij was onderweg naar AT. Na een uurtje slap ouwehoeren via de ether, maar weer even koffie gedronken. Net voor wij wilden vertrekken kwam er weer een collega aan rollen. Deze was ook op weg naar Greding. Helaas zal onze pauze er op en gingen wij verder. Wij hebben hem dus achter moeten laten op Rastplatz Steigerwald. Maar wij hadden er alle vertrouwen dat hij zijn bestemming wel zou bereiken. Om net voor 14.00 uur aangemeld in Greding, er moest ff gewacht worden, want er was geen dock vrij. Toen er eentje vrij was ,kon ik de trailer voor een dock  afkoppelen en een lege container aankoppelen. Na wat foto's hebben gestuurd naar de planning, snel naar de parking bij Autohof Groh voor mijn nachtrust. Na wat voedsel naar binnen gewerkt, even een paar uur voor Netflix gehangen. Om een uur of 22.00 mijn hoofd maar in het kussen gegooid, want om 6:00 uur ging de wekker weer. Er moest geladen worden in Uehlfeld, 35 pallets voor DE tea in Joure. Na aanmelding nog een uur gewacht voor ik aan de beurt was. Na een uurtje pallet slepen door de pompwagenchauffeur ,kon ik de deuren weer dicht doen. Na de papieren en 2 plombs gekregen te hebben, kon ik aan mijn reis richting het mooie fryslân beginnen. De dag verder mooi vol gereden en gestrand bij de Barrière in Beek. Hier genoten van een warme hap en daarna van mijn nachtrust. Woensdagmorgen ging de reis verder naar Joure, lossen bij Douwe Egberts. Je zou toch zeggen dat je daar koffie kan krijgen. Niet dus dan maar een bakkie uit de Senseo. Na het lossen kon ik gaan koppelen in Zwolle voor Gnm. Daarna nog een keer, ik ben zelfs nog 2 keer op en neer geweest naar Zwolle. Donderdag weer vroeg vertrokken met 3 adressen Duitsland.De eerst van deze dag was Oldenburg hier 13 pallets gelost, kwam hier net voor de pauze. Er moest dus even gewacht worden. Na het lossen weer snel op weg naar de volgende. In Bremen moesten 60 rollen gelost worden op een bouwplaats, hier moet U wezen zei de portier. Mooi maar dan moesten er eerst een flink aantal personenauto's worden verplaatst. Inmiddels was de contactpersoon ook aanwezig, die zei pak de andere inrit maar. Dit was idd ruimer en dat heb ik dan maar gedaan. Na een half uur stond ik op mijn losplaats. Na een uurtje stoeien met de kooiaap was dit ook weer geregeld, en kon ik naar Verhoek in Sottrum. In Sottrum het laatste vrachtje gelost voor deze dag. De opdracht voor de retourlading was ook al bekend. Ik kon gaan laden in Vechta, hier 33 pallets geladen voor Veghel. Na het laden ben ik naar autohof Bakkum gereden voor de nacht. Vrijdag erg vroeg begonnen met rijden, zodat ik vroeg kon lossen in Veghel. Rond 8:30 uur aangemeld bij K&N Veghel, om daar 24 ton ice tea te lossen. Na het lossen een bericht naar de planning gestuurd, met de vraag wat ik mocht gaan doen. Na een half uur puzzelen hadden ze iets gevonden. Ik mocht richting Sittard rijden om daar te gaan koppelen met een collega. Ik moest zijn volle trailer meenemen naar Gnm en hij kon met mijn lege richting Patattenland rijden . Na het koppelen dus op naar het weekend, best lekker als je om 16:30 uur al aan je weekend kan beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten