zondag 3 februari 2019

Mijn werk mijn leven. Week 5 "elke dag weer een verrassing"

Elke dag weer een verrassing.

Maandagmorgen om 07:00 uur een container aangekoppeld, vrijdag moest dit nog een mega zijn. Maar op mijn opdracht stond dat ik een willekeurige trailer aan moest koppelen. Dus had ik een container aangekoppeld. Toen ik bijna op mijn eerste laadadres was kreeg ik een bericht van de planning. “Waarom heb je een container aangekoppeld”? Ik heb gemeld dat op opdracht stond een willekeurige trailer aankoppelen. Met een mooi schone auto met container me gemeld op het laadadres in Nijverdal, daar kreeg ik het advies om eerst naar Almelo te rijden om daar 32 pallets te laden, zodat ik het zwaarste voorop had te staan. Volgens mijn lijst moest ik Nijverdal 8 ton laden maar dat bleek nog geen 3 ton te zijn. Dus toch maar eerst naar Almelo gereden, na het laden weer terug naar Nijverdal . Daar de rest geladen, alles was voor één adres in Isbergues Frankrijk. Dit moest allemaal de volgende dag gelost worden, dus de uren vol gereden richting het losadres.
Dinsdag om net voor 08.00 uur aangemeld bij de klant. Na 1,5 uur zwoegen van de heftruckchauffeur kon ik de deuren weer dicht maken. Vervolgens op naar Stasegem waar ik stukgoed moest laden voor DE. Natuurlijk duurde dit weer eventjes, en na 3,5 uur kon ik geladen en wel naar Kruishoutem. Daar de trailer op de parking gezet en de vervolgrit stond al klaar. Deze was bestemd voor Castrop. Mijn diensttijd nog vol gereden. Op Asten mijn nachtrust gemaakt. Woensdagmorgen  om 05:30 uur de motor weer aangeslingerd voor het laatste stuk. De trailer afgekoppeld op de parking. Aangemeld bij mij grote vriend Roland, die erg vriendelijk was die dag. Dat zou wel zijn omdat ik een probleem moest oplossen voor hem. Een collega stond bij Soest op de parking, hij was volgens hem te ziek om verder te rijden. Waar ik sterk mijn twijfels over heb trouwens. Na het koppelen moest ik voor 12.00 uur in Kassel lossen. Dit werd een grote uitdaging met het winterse weer. Net voor de afslag richting Paderborn, kreeg ik het bericht om terug te komen naar Castrop omdat er niet meer gelost zou worden in Kassel. Dus terug naar Castrop, daar een lege trailer er achter geknoopt. Nu naar Herzebrock om te koppelen, toen weer terug naar Castrop. Man o man wat kun je het dan druk hebben. Donderdag moest ik om 06.00 uur vertrekken naar Verhoek Speyer, dus om om die tijd mijn trailer zoeken. Maar deze was niet te vinden, dus even wachten tot mijn grote vriend aanwezig was. Het bleek dat de nachtrijder mijn trailer mee had genomen. Dus moest ik de express trailer meenemen die kant op. De goederen zouden dus een dag te laat worden gelost. Aangekomen in Speyer de trailer aangedockt. Daar weer een lege aangekoppeld en gewacht op instructies. Deze kwamen snel “ rij maar richting Konz”. Net voor Trier de pauzestaffel even volgemaak en toen kreeg ik een andere opdracht. Vrijdag laden in Sedan F en Wiltz Lux. Vrijdagmorgen mooi op tijd aangemeld en om 07.00 uur stond ik al tegen het dock. Collega’s zeiden dat het hier niet ff laden was, het duurde nogal even voordat je geladen werd. Maar gelukkig ging het redelijk en na 2 uur reed ik hier alweer weg. Aangekomen in Wiltz was het ook rustig, hier moest ik één slag laden. Na een uur reed ik hier ook al weer vandaan. Nu kon ik op weg naar Gnm, onderweg nog ff bijgekletst met oud collega Willem. Hij rijdt nu voor zijn baas als charter bij Verhoek. Voor een vrijdag kon ik mooi vroeg aan mijn weekend beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten