Een doos die weinig ruimte overlaat.
Een bruine doos
Niet veel ruimte
De nieuwe werkweek starten met mooi weer. Om 4:30 uur op zoek naar mijn container , toen deze gevonden was aangekoppeld. De pootjes opgedraaid en toen de slangen aangesloten. Oeps deze zat wel erg dicht op de cabine. Met een beetje wrikken paste ik er toch nog tussen. Volgende keer eerst maar ff de kabels en slagen bevestigen voor het aankoppelen.Toen eerst maar even een paar scherpe bochten maken op het terrein. Dit om te kijken of de slangen er niet af zouden schieten tijdens het manoeuvreren. Maar dit ging allemaal goed, dus maar op weg naar Patattenland zou een collega zeggen. De ring van Antwerpen werkte zoals altijd weer niet mee. Daarom moest ik een rustmoment inbouwen. Vandaag moesten er retouren gelost worden bij 4 opdrachtgevers. De eerste was in Ronse, toen deze gelost was op naar Avelgem. Hier moest op 2 plekken gelost worden, hierna op naar Wielsbek waar 7 pallets gelost moesten worden. Na het lossen een berichtje naar de planning met de vraag wat ik kon gaan doen. Een half uur later een berichtje ‘het is spitsuur hier. Je krijgt zo snel mogelijk jouw opdracht’. En dat was snel want binnen 5 min kreeg ik deze al. Ik kon dinsdagmorgen 7:00 uur koppelen bij een opdrachtgever in Ronse. De aangekoppelde trailer kon ik naar Kruishoutem brengen. Daarna nog gekoppeld in Avelgem, deze moest ook naar Kruishoutem. Daar kreeg ik een volle trailer voor Rietz. Even een stukje zitten dus. Woensdagmorgen rond 9:00 uur daar de trailer afgezet, en een lege mega aan gekoppeld waarmee ik kon gaan laden in Stendal. Beetje vreemd dat ik suiker moest gaan laden bij een melkfabriek. De suiker moest geladen worden voor een suikerfabrikant in Puttershoek. Rond 11:00 uur aangemeld voor de lading. Na het laden de uren vol gereden. Woensdagmorgen rond 10:00 uur aangemeld om te lossen. Het was rustig hier en kon gelijk gaan lossen. Na het lossen was de laadopdracht ook al binnen, ik kan gaan laden in Zeewolde. Hier moest geladen worden via de zijkant, dus moesten de schotten uit de trailer. Aangezien de palletbak vol zat, de schotten maar tegen het kopschot gezet. Na een uurtje laden kon ik op naar Gnm. Daar eerst het stel ff in bad gestopt, na het badderen de trailer op de parking gezet. Nu me maar eens melden aan de balie, met de vraag wat ik kon gaan doen. Ik mochten vrijdagmorgen om 5:00 uur vertrekken richting Rietberg. Om 4:30 uur gemeld bij deur 29 voor de papieren en die lagen daar dus niet. Dan maar kijken in het postvak, ook daar lagen ze niet. Dus weer terug naar deur 29. Daar gebeld met de teamleider. Na wat zoeken in de computer zag hij dat die rit op een andere naam stond. Ben er toch maar mee vertrokken, de trailer aangekoppeld en op naar Rietberg. Op m'n gemak binnendoor gereden, de hele weg geen snelweg gehad. Maar weinig tolkosten bespaart want je moet nu bijna overal op de Bundestrassen ook tol betalen. Maar het liep allemaal lekker en zo stond ik binnen 4 uur op het losadres. Daar moest gewacht worden, meestal kunnen wij hier koppelen. Maar er stonden daar geen lege trailers. Na 2 uur kon ik eindelijk beginnen met het lossen bij deur 14/15. Hier gingen eerst de pallets eruit, hierna naar deur 4 om de laatste slag met tapijt te lossen. Inmiddels was ook de laadopdracht binnen: ik kon Detmold pallets gaan laden voor Amerika. Om 2 uur was dit ook weer klaar en kon ik naar Gnm komen. Na de pauze staffel te hebben gemaakt kon ik om 19.45 uur aan mijn weekend beginnen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten