zondag 16 januari 2022

week 2/2022

 Weer een weekje op de baan !


Room with a view!


Net na 5:00u de kaart in de tacho gedrukt, gelijk startklaar voor de rit. Omdat ik zaterdagmorgen het complete span in de hoek had gedrukt, kon ik vlug een voertuigcheck uitvoeren en daarna op naar Verhoek in Sottrum. Net na 9:00u de trailer aangemeld en tegen een dock geplaatst. Toen onder toeziend oog van de basis in Gnm enkele trailers op de parking gezet. De planning dacht dat ik de klaarstaande trailer was vergeten. Dit omdat ik nog op lossen stond, maar ik had geen zin elke trailer in te voeren en bij het afkoppelen weer uit de boordcomputer te halen. Ze bleven tenslotte op het terrein staan. Toen mijn geladen trailer aangekoppeld voor Lübeck, maar voor ik vertrok eerst even 45min rust op de klok gezet. Om 13:00u mij aangemeld voor het lossen in Lübeck, 45min later reed ik hier weer vandaan. Daarna de uren vol gereden naar m'n laadadres in Kyritz. Dinsdag om 7:00u me aangemeld op het laadadres. Ik was de tweede in de wachtrij, maar na een halfuur mocht ik gaan laden. Om 8:45u reed ik richting m'n losadres in Warneton in België. M'n uren vol gereden richting België. Bij restaurant het vliegveld in Gilze een klein stukje vlees gegeten. Met 4 man aan tafel "op afstand" en alle 4 waren wij niet tevreden over het eten. De bediening haalde hun schouders er over op. De volgende keer hier maar voorbij rijden. Woensdag om 6:00u weer vertrokken, natuurlijk stond alles op de ring 1 bij Antwerpen weer stil, dus maar via de ring 2 waar de tunnel tolvrij was gemaakt. Om 9:45u me aangemeld op het losadres. Volgens de portier moest ik op C4 gaan lossen. Alleen dachten ze daar bij C4 anders over, er moest gelost worden aan de andere kant van de fabriek. Dit keer bij deur K19, maar dit was heel wat zoeken voor ik deze had gevonden. Bij deur K29 hielden zowel de telling als de deuren op. Ik wist zeker dat het daar in de buurt moest zijn, want K29 was ook omcirkeld. Het bleek dat ik door hal K29 moest rijden om op een klein omsloten binnenterrein te komen met 1 deur en dat was K19. Na 45min stond de lading in het magazijn en na een handtekening kon ik eindelijk de uitgang weer op gaan zoeken. De lege trailer mocht ik af gaan zetten bij Verhoek Kruishoutem. Daar moest ik even wachten tot de planning weer terug was van de lunch. Een broodje eten achter de computer gaat zeker niet😁😁. Nadat de planner z'n buikje vol had gegeten, mocht ik een trailer aankoppelen bestemd voor Gnm. Deze trailer moest beslist aankomen in Gnm, zodat een gedeelte van de lading overgeladen kon worden. Maar dat zou geen probleem worden, er waren nog voldoende uren over om Gnm te halen. Net na 18:00u de trailer aangemeld bij deur 29, daar werd besloten dat ik de trailer op de parking kon zetten. Toen op zoek naar de trailer geladen voor Echt. Deze had een Fix lostijd van 13:00u de volgende dag, maar van mijn reisleider mocht ik wel proberen of ik eerder mocht lossen. Na het aankoppelen van de trailer gekeken of de palletkisten leeg waren. Dit was niet het geval, dus de palen en liggers gelost bij deur 69. Bij het lossen hiervan uitgegleden en een verrekte spier opgelopen in m'n rechter bovenbeen. Toen de palletkisten leeg waren, ben ik aan m'n nachtrust begonnen. De volgende dag om 7:45u weer begonnen, eerst even bij de werkplaats langs voor ruitenwisservloeistof. Na 2 gieters was dit ook weer gedaan, nu maar langzaamaan richting Echt. Net voor het losadres eerst maar ff 45 min rust gemaakt. Om 11:15u mij via de intercom aangemeld om te lossen. Daar werd mij verteld dat het echt niet vroeger zou worden dan 13:00u omdat er geen ruimte was op de losvloer. Om 13:00u was er ook nog geen ruimte. Pas om 14:15u werd ik gebeld en mocht ik mij gaan melden bij deur 48. Na het aanmelden mocht ik gaan lossen bij deur 61. Doordat mijn spieren niet echt meewerkten, ging het lossen niet erg snel. De dame die de boel moest controleren kwam een paar keer kijken. Achteraf bleek dat zij om 14:45u einde dienst had. Ze zei dat het niet erg snel ging. Op mijn antwoord dat ik per uur betaald werd, kon zij wel lachen. Iets minder werd m'n vervolgantwoord ontvangen, dat was "als ik 1.15 uur vroeger tegen het dock had gestaan, was ik allang leeg geweest"😁😁. Maar net voor 15:30u plaatste ik de laatste stapel lege europallets in de trailer en konden wij beide vertrekken, zij naar huis en ik naar Waalwijk.

Net voor 17:00u drukte ik de trailer tegen het dock in Waalwijk, hier werden de pallets snel de trailer in gereden. Na het aftekenen van de papieren kon ik 30 min later vertrekken naar Verhoek in Castrop. Hier de trailer aangemeld bij mijn grote vriend, van hem mocht ik de trailer op de parking zetten. Daarna op zoek naar een plekje voor de nacht, waar ik niemand in de weg zou staan en dat er voor niemand een reden was om vroeg op mijn raam te kloppen. De volgende dag stond er een trailer voor mij klaar met bestemming Verhoek in Hasselt. Deze trailer in Hasselt laten lossen, de lege trailer kon afgezet worden in Gnm. Toen mocht ik solo naar Emmen om een nieuwe trailer op te halen. In Emmen werd mij verteld dat de trailer pas om 16:00u gereed zou zijn. Toen ik de planning belde, werd aangegeven dat de trailer om 12.00u klaar zou zijn en dat ze wel met Emmen zouden bellen. Dat had volgens mij geen nut, want de trailer zou toch niet eerder klaar zijn. Al snel kwam er antwoord, ik mocht iets verderop in Emmen een geladen trailer aankoppelen voor Gnm. In Gnm de trailer aangemeld bij deur 69/29, daarna afgekoppeld op de parking. Toen de tanken gevuld met de nodige brandstoffen. De auto wassen staat op de planning voor maandagmorgen. Om 15:45u kon ik aan het weekend beginnen. Maandag staat er een rit naar Ikast om mij te wachten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten