zondag 9 januari 2022

Nieuw jaar Nieuwe kansen.

 Nieuw jaar, nieuwe kansen.


De feestdagen zijn weer voorbij, dus weer tijd voor de harde werkelijkheid. Maar eerst wil ik iedereen een goed, maar vooral een gezond 2022 toe wensen. Hopelijk kunnen wij de shit van de laatste 2 jaar snel achter ons laten, alhoewel ik daar erg mijn twijfels over heb. We zullen ons daarom nog steeds aan bepaalde regels moeten houden.



Maandagmorgen eerst maar eens op zoek naar de papieren, deze lagen niet op de normale plaats. Alles was voorgeladen de afgelopen week, dus was er niemand aan het werk om 5:00u. Toch binnen kunnen komen bij deur 29 waar idd de papieren lagen. Toen op zoek naar de juiste trailer, deze was snel gevonden. Nu op naar Verhoek in Rietz om daar te gaan lossen. Zonder veel problemen mij hier om 13:45u aangemeld voor het lossen. Na 2 uur was de trailer al weer leeg. De lege trailer kon ik op de parking zetten. Nu kon ik op nachtrust. Dinsdagmorgen om 8:00u moest ik mij weer melden bij de planning. Niet iets waar ik vrolijk van werd, maar shit happens zal ik maar zeggen. Om 9:00u kon ik een trailer aankoppelen en moest ik 21 lege europallets meenemen. Ik kon gaan laden in Weferlingen, alleen waren ze nog bezig om de laadtijd naar voren te halen. Of dit veel kans van slagen had, betwijfelde ik ten zeerste. Maar niet geschoten is altijd mis, dus op maar Weferlingen. Net na 13:00u stond ik op de weegbrug en daarna afgewacht wanneer ik naar de laadplaats kon. Toch nog iets vroeger kunnen laden, om 16:15u mocht ik gaan laden. Een uur later stond ik weer op de weegbrug. Toen de uren vol gereden naar Echt. Natuurlijk is na 21:00u in Duitsland nergens een vrije parkeerplaats te vinden. Dus maar besloten bij Verhoek in Castrop te overnachten. Ook daar was niet veel ruimte meer, maar ik kon het hele spul toch achteraan nog ergens tussen drukken. Toch nog net binnen mijn 15 diensturen kunnen blijven. Deze plek in Castrop leverde de volgende dag wel een scheldpartij op van de terreinbeheerder. Iets met keine Parkplatz of zoiets en waar ik spontaan een stijve middelvinger van kreeg. Het bleek dat ik een beetje de boel blokkeerde, want hij had een lege trailer nodig. Maar dat was natuurlijk net waar ik stond, terwijl er verderop ook lege trailers stonden. Maar m'n nachtrust was nog niet vol, dus ik ben lekker blijven staan tot het hem te lang duurde en hij weer naar mij toe kwam. Net voordat hij ter hoogte van de cabine was, heb ik de auto snel verplaatst. Best lekker om de dag zo te beginnen. Toen de 9 uur nachtrust op de klok stond, begonnen aan het laatste stuk naar Echt. Om 9:30u stond ik op de losplaats, al snel waren de eerst 6 pallets gelost. Toen de 7e pallet de trailer verliet was het bijna 45 min later. Om 11:15u reed ik naar m'n laadadres in Waalwijk. Hier mocht ik mij pas om 15:00u aanmelden volgens de planning. Maar ik reed hier om 14:00u geladen en wel al vandaan. Om 16:00u alle pallets gelost bij Verhoek in Hasselt. Daarna kon ik naar Gnm komen, hier de trailer afgekoppeld op de parking. Toen dit gedaan was, bij de planning gevraagd wat ik mocht gaan doen. Ik mocht op nachtrust omdat m'n rit nog niet was geladen. De volgende morgen de inmiddels geladen trailer aangekoppeld. Op m'n dooie gemak naar Speyer gereden, daar de trailer aangemeld en afgekoppeld tegen een dock. Ook nog een trailer voor het dock weggehaald en op de parking gezet. Toen maar weer een bericht naar de planning gestuurd met de vraag wat ik mocht gaan doen. Tijdens mijn 45min rustperiode kwam de opdracht binnen. Ik mocht richting Konz rijden, de verdere info zou later volgen. Na het aankoppelen van een lege trailer kon ik m'n rijuren vol rijden richting het laadadres. 2 uur later werd de laadplaats veranderd in Lentzweiler.  Dit ging ik niet meer halen met m'n rijtijd, dus maar een plekje gezocht voor de nacht. De volgende dag wakker geworden in een witte wereld. Om 6:00u rustig aan richting het laadadres gereden. Om 8:10u mij hier aangemeld en om 9:00u reed ik hier weer ingeladen weer vandaan. Het bleek dat de vorige avond de vracht was gecanceld, maar dit was nog niet aangekomen bij de planning. Nu mocht ik richting Kruishoutem rijden en wederom zou de info later volgen. Toen ik in Kruishoutem aankwam was ook bekend welke trailer ik mocht meenemen. Dus op zoek naar een plek waar ik de lege trailer kon neerzetten. Maar tering wat stond de parking vol, dus de trailer maar ergens neergezet. Als hij in de weg stond, konden ze hem wel met de terminaltrekker verplaatsen. Na het aankoppelen van de geladen trailer op naar Gnm. Doordat het deze morgen iets tegen zat, niet genoeg rijtijd om nog in Gnm te komen. Dus m'n nachtrust gemaakt op Hank. De volgende morgen heel vroeg wakker en niet meer in slaap kunnen komen. Dus reed ik om 5:00u al de dam op in Gnm. Een voordeel van zo vroeg aankomen is dat je niet hoeft te wachten voor de wasstraat. Toen de auto weer schoon was, de tanken gevuld met de nodige brandstoffen. Toen was het bijna weekend. Maar eerst nog een plekje gezocht waar ik het hele span neer kon zetten. Ik mag maandag de trailer zelf gaan afzetten in Sottrum, waar dan weer eentje klaar zal staan voor Lubeck.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten