't liep weer gesmeerd deze week
Maandagmorgen net na 5:00u de kaart weer in de tacho gedrukt. 3 weken vakantie zijn in een poep en een scheet voorbij. Dus weer tijd voor de harde werkelijkheid. De auto was van binnen schoon achtergelaten, de buitenkant was een ander verhaal. Ook was de auto niet afgetankt. Na het inspecteren van mijn zijvakken, bleek dat mijn gereedschapskist pleite was. Door navraag van de planning bij de betreffende collega, gaf die aan dat hij deze "per ongeluk" had meegenomen. Hoe neem je "per ongeluk" een gereedschapskist mee, het is geen pen die zomaar even in je zak steekt. Afijn, hij is weer boven water, nu alleen weer zorgen dat hij weer in m'n auto komt.
Na het volgooien van de tanken op zoek naar m'n trailer. Deze er achter gehangen, toen op naar Verhoek in Rietz. Net weg begonnen er wat lampjes te branden op het dashboard. ABS storing in de trailer en dus maar even naar de werkplaats om dit na te laten kijken. Na 1,5 uur was het euvel verholpen, dus met bijna 2 uur vertraging plankgas richting Oost Duitsland. Zonder verdere vertraging stond ik net voor 16:00u in Rietz tegen het dock. Na 1,5 u lossen was de trailer weer leeg. Nu kon ik mij opmaken voor m'n nachtrust. Dinsdagmorgen om 6:15u weer begonnen met de arbeid. Er moest geladen worden in Lutherstadt-Wittenberg. Om 7:45u me hier aangemeld voor het laden. Na het aanmelden moest er nog 1,5 uur gewacht worden op een vrij dock. Eenmaal tegen het dock werd de trailer snel gevuld, een uur later tekende ik de papieren alweer. Nu op naar Erftstadt, daar moest woensdag gelost worden. Omdat ik volgens de info niet op het losadres kon overstaan, besloot ik maar naar Castrop te rijden voor m'n nachtrust. De volgende dag vroeg mijn reis naar Erftstadt weer vervolgd. Het losadres was maar op 2 manieren bereikbaar. Door de schade van een paar maanden terug, zijn er nog steeds veel wegen afgesloten in deze regio. Om stipt 8:00u mij aangemeld bij de portier, iets meer dan een uur later reed ik de poort weer uit. Inmiddels was mijn vervolg ook al bekend, er moest geladen in Greven. Deze lading was bestemd voor Frankrijk, maar moest gelost worden in Gnm. Hier om 16:55u de trailer tegen het dock gezet om te lossen, na een half uur was ik weer leeg. Nu nog de dag volmaken met een koppel ritje naar Zwolle, na het koppelen weer terug naar Gnm. Hier de trailer tegen het dock afgekoppeld en toen was het weer gebeurd voor deze dag. Donderdagochtend een trailer aangekoppeld met een adres België en eentje in Frankrijk. Om 11:00u een karpet afgeleverd bij een particulier in Damme. Met passen en meten toch voor de deur kunnen lossen. Altijd leuk dit soort adressen. Na het lossen richting Arras gereden om daar een kooiaap van een collega over te nemen. Alleen duurde het even voor hij daar was, dus noodgedwongen 2 uurtjes staan wachten tot hij arriveerde. Precies op de aangegeven tijd arriveerde mijn collega met de kooiaap. Na overnemen van de kooiaap nog een stuk opgereden naar het losadres in Assis Sur Serre. Hier moesten 38 rollen kunstgras worden gelost. De volgende morgen stond ik op het adres wat op de papieren stond. Het adres was een gewoon woonhuis met een kleine tuintje. De naam die op de deur stond, kwam overeen met de naam van de contactpersoon. Er was niemand aanwezig en ook had ik geen telefoonnummer op de papieren staan. Dus de planning maar aan het werk gezet om na te gaan of het losadres wel klopte. Net voor 9:00u kwam er antwoord: er zou binnen 10 min iemand naar mij toekomen. Maar de Franse 10 min duren 30 min! Om 9:30u kwam er busje met Nederlands kenteken aanrijden. De bestuurder was een Engels sprekende Pool en deze zei dat de rollen bij de buurman gelost moesten worden. Dit was een boerenhoeve met genoeg ruimte op het erf, alleen was de inrit niet echt ruim. Maar na wat steekwerk toch het erf op kunnen komen. Inmiddels was het al bijna 10:00u, dus snel aan de het lossen geslagen. Op het erf liep een hondje die kamikaze neigingen had. Hij liep mij constant voor de wielen, op een gegeven moment ben ik maar gestopt met uitwijken. Na twee uur lossen hing de kooiaap weer achterop de trailer. Nu mocht ik naar Verhoek in Kruishoutem, hier zou een vervolgrit voor mij klaar staan. Om 15:25u de trailer en kooiaap hier afgezet, toen eerst de tanken weer gevuld met de nodige brandstoffen. Daarna mij gemeld bij de jongedame op het kantoor. Deze zou de papieren van m'n rit uitprinten, in die tijd kon ik de alvast aankoppelen. Toen ik de trailer had aangekoppeld, stond zij met de papieren voor de auto. Zij maakte van vreugde een sprong in de lucht van blijdschap toen ze mijn blauwe vriend zag (of het kwam doordat deze spontaan ging claxonneren) 😇. Zij bracht de papieren en zei dat ik ook de kooiaap mee moest nemen naar Gnm. Nadat ik de kooiaap achter de trailer had, kon ik aan de reis richting het weekend beginnen. Via de weg van de minste weerstand Antwerpen met minimale vertraging voorbij gekomen. Op Brecht mijn pauzestaffel even volgemaakt. Toen dit weer op de kaart stond de laatste 2,5 uur naar Gnm gereden. Om 21:50u eerst de kooiaap bij de werkplaats afgezet, toen op zoek naar een plekje voor de trailer. Man o man wat stond het terrein vol, in overleg met de terminalchauffeur de trailer tegen een leeg dock afgekoppeld. Na het aanmelden van de trailer bij deur 29, de papieren op de planning ingeleverd. Toen de Benz op de parking gezet, maandagmorgen rond 8:15u druk ik de kaart weer in de tacho.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten