Wat slecht begint, hoeft niet slecht te eindigen
Maandagmorgen om 8:00 uur weer begonnen aan een nieuwe werkweek. Na het volgooien van de tanks, op zoek naar een geschikte lege trailer. Elke trailer is goed als hij maar een vlakke vloer heeft. Maar alles wat er stond, was niet geschikt om 48 pallets te laden. Dus maar ff gevraagd bij de expeditie of zij nog ergens eentje hadden te staan. Dit was helaas niet het geval, dus maar ff vragen bij de planning. Deze stuurde mij naar de werkplaats, daar waren ze met trailers bezig. Deze moesten wel geschikt zijn, maar helaas deze waren ook niet geschikt. Dus weer naar de planning om te vragen wat ik nu moest doen. Ik kon mij samen met collega Ben melden bij de werkplaats. Hier moesten wij 2 trailers aankoppelen en deze moesten afgezet worden bij de DAF in Zwolle. Daarna konden wij solo weer naar Gnm. Onderweg terug naar Gnm kreeg ik een bericht. Er zou in Zwolle een lege trailer staan, met deze kon ik gaan laden in Nijverdal. Dus de neus weer richting Zwolle gezet, daar de trailer aangekoppeld. Deze was idd leeg op 66 lege europallets na dan, de pallets eerst maar even in Gnm gelost. Zo werd ik lekker bezig gehouden, dit belooft wat voor de rest van de week. Om 13:00 uur stond ik eindelijk te laden in Nijverdal. De 48 pallets werden vakkundig via de laadbrug de trailer ingereden. Na een uur tekende ik de CMR af, toen kon ik aan mijn reis beginnen naar Oostende.
Laden in Nijverdal
Om 19:30 uur daar de trailer aangemeld en afgekoppeld. Toen eerst ff de pauzestaffel vol gemaakt. Daarna op zoek naar een lege trailer voor de volgende dag. Nadat ik deze had aangekoppeld, nog even bijgekletst met enkele collega's. Dinsdagmorgen rond 6:00 uur weer begonnen met rijden. Er moest eerst gekoppeld worden in Ronse. Daar weer eentje meegenomen naar Verhoek Kruishoutem. De trailer gelijk tegen het dock gezet. Toen weer een lege trailer aangeknoopt. Met deze moest ik gaan koppelen in Wielsbeke. Nadat ik had omgekoppeld, moest bij een ander magazijn nog worden bijgeladen. Toen weer naar Kruishoutem, hier de trailer op de parking gezet. Daarna maar ff gevraagd wat ik nu mocht gaan doen. Ik mocht een lege trailer met binnenbak aankoppelen. Met deze trailer moest ik een kunstgrasveld gaan laden in Lens (F). Na enig zoekwerk mij om 14:00 uur aangemeld op het laadadres, een klein uurtje later reed ik hier weer vandaan. Inmiddels had ik ook al gehoord dat ik dit zelf mocht gaan lossen in St Agatha Berchem. Hier zou ook een collega komen, hij zou een kooiaap meenemen. Het lossen moest de volgende dag om 7:00 uur gebeuren. Na telefonisch overleg met de collega hebben we besloten om naar het losadres te rijden. Vlakbij het losadres onze bivak opgeslagen voor de nacht. Woensdagmorgen ons om 6:30 uur aangemeld bij het sportcomplex, we werden ontvangen door de uitvoerder. Deze had slecht geslapen, want echt vriendelijk kwam hij niet over. Om 7:00 uur prikte mijn collega vakkundig de eerst rol kunstgras uit mijn trailer. De 24 rollen lagen al snel op de aangewezen plek. Toen plaats gemaakt voor de wagen van mijn collega. Ook zijn 12 rollen bij de andere rollen gelegd, toen nog ff de 4 pallets eruit gehaald. Nog even een handtekening gehaald bij de nu wel vriendelijke uitvoerder. Toen een bericht naar de planning, met de vraag wat mag ik gaan doen. Tot mijn verbazing mocht ik naar Castrop rijden en daar eentje aankoppelen voor Gnm. Wel een beetje vreemd, maar d'r zal wel een gedachte achter zitten. Dus op naar Castrop. Om 12:30 uur de trailer afgekoppeld op de parking. En daar kwam m'n grote vriend mijn papieren al brengen. Dus gelijk de trailer aangekoppeld, toen eerst even onder de pomp door. Nadat ik weer fris en fruitig was op naar Gnm. Onderweg de pauzestaffel nog ff vol gemaakt, want gelijk weer vertrekken zat er niet in. Donderdagmorgen na m'n 11 uur nachtrust weer vertrokken. De planning had weer een mooie rit voor mij uit de hoge hoed getoverd. Er stonden 5 adressen op de ritlijst, allemaal bouwmarkten dus niks mis mee. De eerste was in Herentals, daarna door naar Bornem. De volgende was in St Niklaas. Gelukkig de navigatie niet gevolgd, want dat was een probleem geworden. Nu zonder grote problemen op het adres midden in het centrum aangekomen. De volgende was in Gent Zuid, ook hier met wat kunst en vliegwerk aangekomen. Hier waren wegwerkzaamheden, daarom moest ik wel ff een stukje tegen de stroom in rijden. Op de rotonde had ik de neus weer de goede kant op gezet, nu stond ik goed bij de klant voor de deur. Toen deze gelost was op naar de laatste en een uurtje later stond ik in Komen te lossen. Toen nog ff de lege pallets ff op gestapeld. Inmiddels was ook al bekend wat ik mocht gaan doen. Er moest vrijdagmorgen om 7:00 uur gekoppeld worden in Ronse. Dus de neus richting Ronse gezet, en om 17:30 uur drukte ik de boordcomputer op nachtrust. Om 7:00 uur ging het hek open bij het pick-up adres. Na het aanmelden kon ik mijn lege trailer afkoppelen voor een dock. Toen op zoek naar de volle trailer, alleen was deze niet te vinden. Wel eentje met een nummer dat er op leek, dus maar even gevraagd bij de expeditie. Het bleek inderdaad dat er 2 cijfers waren omgedraaid. Na het aankoppelen op naar Kruishoutem, hier de trailer op de parking gezet. Na het aankoppelen van een deels geladen trailer nog even een lijstje met laadadressen afwerken. Het eerste adres was in Wielsbeke, waar ik 2 pallets moest laden voor NL/DE. Toen naar Harelbeke waar er 3 laadmeter in de trailer moest. Toen nog naar Moeskroen. Hier moest ik 1 rol en 3 dozen gaan laden voor Italië. Toen weer naar Kruishoutem om hier de papieren klaar te laten maken. Daarna kon ik richting het weekend rijden. Om 18:00 uur reed ik in Gnm het erf op.
Het was weer een mooie week, ondanks dat ik nog geen 400 km van de basis ben geweest.
Maandag weer vertrekken richting Duitsland.
Even genieten van mijn welverdiende rust.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten