zondag 24 januari 2021

Mijn werk mijn leven. week 3

 Kort maar krachtig.


Weer met een schone auto vertrekken.


Maandag pas laat begonnen, net 10:00 uur de auto gestart. Eerst de tanks gevuld met de benodigde brandstoffen. Toen op zoek naar trailer 4061, deze aangekoppeld en de lading gecontroleerd. Toen het hele spul in de wasstraat gezet. Nadat alles weer schoon was, op naar Denemarken. Zonder veel problemen de Baustelle bij Hamburg voorbij gekomen. Na een hele lange nachtrust dinsdag om 9:40 uur weer begonnen. Er hoefde pas om 12:00 uur gelost te worden in Uldum. Iets te vroeg aangemeld bij het DC van Jysk, maar ik kreeg gelijk een dock toegewezen. Om 13:15 uur was de trailer weer leeg. Na het leegmelden bij de planning, kwam al snel antwoord. Ik mocht naar Herning rijden, maar ik kon daar pas de volgende dag laden. Niets iets waar ik blij van werd, maar het is niet anders. De rug maar goed insmeren tegen het doorliggen. Na een nachtrust van dik 16 uur, woensdagmorgen om 7:00 uur aangemeld voor het laden. Om 8:15 uur zat het eerst laadadres in de trailer. Nu naar Ikast om 1 rol te laden, hierna naar Bording om het laatste adres in DK te laden. Na een half uurtje laden was dit ook weer gedaan. Toen op naar Hollenstedt om 4 kratten te laden. Hier net voor 15:30 uur die kratten geladen, dit paste er precies in. Nu op naar Verhoek in Sottrum om een groot deel van de lading te lossen. Na 1,5 uur lossen was dit weer gedaan, toen maar op nachtrust. De volgende dag moesten de 4 kratten gelost worden in Winschoten. Na mijn korte nachtrust van 11 uur weer vertrokken uit Sottrum. Mij om 8:30 uur aangemeld op het losadres, een uur later was ik weer leeg. Op dit adres moest ik ook weer terugladen, alleen was nog niet alles binnen of klaar voor verzending. 

Voor de tweede keer tegen de laadbrug.


Om 11:30 uur werd er een begin gemaakt met het laden. Toch duurde het bijna 3 uur voor ik kon vertrekken. Op een gegeven moment paste er nog 1 pallet in de trailer, maar 15 min later werden er weer pallets uitgehaald. Voor deze pallets waren de papieren nog niet in orde. Dus werden er andere pallets in de trailer geplaatst, En zo reed ik met 10 ldm i.p.v. 13 ldm richting Gnm. Een collega zou het restant meenemen als hij kwam om te laden. Onderweg naar de basis kreeg ik een bericht van de loods of ik de trailer voor deur 53 wilde zetten. Na het afkoppelen van de trailer, stond er al weer een nieuw bericht op de boordcomputer: 'er is morgen geen rit voor jou, prettig weekend'. Een erg kort weekje deze week, het is eventjes niet anders.



In november heb ik een interview gehad met een reporter van Truckstar, samen met Alex Does "alexschrijft" en Peter van Caulil "zenchauffeur". Deze interviews staan in de Truckstar nr 2.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten