zondag 8 december 2019

Mijn werk mijn leven. Week 49

Weer een gevarieerd weekje.
Lossen in Fretin Frankrijk

Maandagmorgen om 3:30 uur gestart met het aankoppelen van de trailer. Ik was nog niet helemaal wakker denk ik, want in plaats van de 4715 koppelde ik de 4716 aan. Gelukkig zag ik dit op tijd. Dus de trailer die er naast stond maar aangekoppeld. Toen op zoek naar m'n kooiaap voor deze dag. Nadat deze er achter zat op naar Moerdijk. Hier moest een volle vracht deuren gelost worden, dit stond aangemeld voor 7:00 uur. Mooi op tijd reed ik het terrein op van de klant, alleen was er niemand aanwezig. Dus contactpersoon maar ff gebeld, die zou met een half uur aanwezig zijn. Maar dat werd iets later. Inmiddels was het montagebedrijf gearriveerd. Dus samen op zoek naar een geschikte losplaats. Toen deze gevonden was, kon er begonnen worden met lossen. Met kunst en vliegwerk de trailer kunnen lossen. Nog nooit zo'n slecht geladen trailer mee gehad. De trailer was geladen via één kant, terwijl er via 2 kanten gelost moest worden. Het is dan niet handig dat je de spanbanden in de rongen haakt. Na 5 uur eindelijk de trailer leeg gekregen. Hierna mocht ik gaan laden in Avelgem (B) voor Lelystad. In Kruishoutem de kooiaap en de steun panelen afgegeven. Hierna naar Avelgem waar het laden ff duurde, omdat men de heftruckchauffeur niet kon vinden. Na het laden weer naar Kruishoutem gereden voor m'n nachtrust. Dinsdag vroeg weer begonnen  te rijden. Net na 9:00 uur stond ik op de weegbrug. Na gewogen te zijn op naar het losadres, hier aangemeld voor het lossen. Maar ik moest ff wachten omdat er geen dock vrij was. Omdat het nogal lang duurde, maar ff gaan kijken in de loods. Het bleek dat de heftruck kapot was, ze waren er druk mee bezig. Maar het was nog niet bekend hoelang het zou duren. Na 2 uur wachten kon ik lossen, na 30 min stond ik alweer op de weegbrug. Het vervolg was koppelen in Aalten, dit kon pas om 15:00 uur. Had ik dus mooi ff tijd om de schotten weer in de trailer te zetten. Soms gok je verkeerd wat het vervolg wordt. Na het verplaatsen van de trailers, kon ik naar Genemuiden. Woensdag stond een rit naar Frankfurt am Main en Speyer op de planning. Dit werd later alleen Speyer en heel veel later werd dit Fretin in Frankrijk. Daarna de auto bij de werkplaats gezet, hier zouden ze een paar nieuwe accu's plaatsen. In die tijd kon ik mooi even eten en douchen. Donderdag na m'n 11 uur nachtrust weer begonnen te rijden. Natuurlijk bijna een uur verloren bij Antwerpen, maar mooi voor 12:00 uur aangemeld in Fretin. Na het lossen kon ik naar Verhoek-Europe in Kruishoutem voor het vervolg. In Kruishoutem een trailer aangekoppeld voor Aartselaar, daar moest worden gekoppeld. Dit adres lag in een doodlopende straat, allemaal erg krapjes om het spul om te keren. Nadat ik dit gedaan had op nachtrust. Van de klant mocht ik op het terrein blijven staan. Dat scheelde weer zoeken naar een geschikte plaats. Donderdag stond in het teken van stukgoed laden. Het eerste adres was in Sint Niklaas, hier moesten 2 orders worden geladen. Na wat gebons op de deur, werd deze open gedaan. Ik kon de trailer tegen deur 15 zetten en na 1,5 uur kon ik de papieren ophalen. Nadat ik deze had op naar de volgende in Zele, hier moesten 6 rollen worden geladen. Hierna een bericht naar de planner, met de vraag of ik nog meer moest ophalen. Dit was idd het geval. Het volgende adres was in Wielsbeke, hier moesten 27 rollen vinyl geladen worden. Na aanmelden hier de trailer tegen het dock gezet. Nu snel naar binnen omdat de 6 rollen van Zele niet in de verdrukking mochten komen. Maar de heftruckchauffeur was al bezig met de rollen uit de trailer te halen. Na een half uur kon ik de deuren weer dicht maken. Nu op naar Sint Eloise Vijve, hier nog 1 rol geladen. Nadat deze er in zat kon ik naar Kruishoutem. Hier de trailer afgekoppeld op de parking, toen gelijk de vervolgrit aangekoppeld. Hiermee kon ik nog een stuk op rijden richting Duitsland. M'n nachtrust gemaakt bij Routier restaurant Emmen. Vrijdagmorgen om 6:30 uur weer begonnen met rijden. Het eerste adres was Verhoek Europa in Sottrum, hier de 5 pallets van het 2e adres over laten zetten in een andere trailer. Dit scheelde toch ff 2 uur diensttijd. Toen dit gebeurd was op naar Wedel, na 15 min lossen kon ik de papieren weer ophalen. Inmiddels had ik al opdracht gekregen om weer naar Sottrum te rijden. Na aankomst hier eerst m'n pauzestaffel volgemaakt, zodat ik met een beetje geluk vrijdagavond thuis zou zijn. Maar dat beetje geluk zat er niet in, de trailer die ik mee moest nemen was nog niet gearriveerd. Hier moest ik helaas 1,5 uur op wachten. Ik kwam dus midden in de spits bij Bremen aan met 43 min vertraging tot gevolg, dus zaterdagmorgen thuis in plaats van vrijdagavond. M'n nachtrust genoten bij Raststätte Eltern in Haselünne. Na het afrekenen kreeg ik nog een kerstpresentje, toch leuk dat ze blij waren met mijn bezoek. Zaterdagmorgen het laatste stuk gereden naar Gnm, hier de trailer op de parking gezet. Was bijna vergeten de vrachtpapieren achterin de trailer te doen. Toen dit gedaan was de koffer en de afgewerkte cmr's ingeleverd bij de planning. Hierna nog ff 700 ltr brandstof ingeslagen voor volgende week. En toen was het weekend.
Met dank aan Raststätte Eltern Haselünne!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten