Lekker on tour!
Weer laden in Papendrecht via de rijbrug.
Om 5:00 uur begon de nieuwe werkweek weer. Na controle van de wagen snel op weg naar Rietz. Na onderweg de pauzestaffel te hebben gemaakt, rond 13:30 uur aangekomen in Rietz. Hier de 100 rollen gelost op het filiaal van de firma. Na het lossen bleek dat ik hier ook nog rollen moest laden voor m'n losadres in Berlijn. Maar helaas moesten deze nog binnen komen vanuit Sottrum. Lossen zat er vandaag toch niet meer in. Dus trailer afgekoppeld, ook nog ff een lege voor het dock gezet. Toen maar op nachtrust voor een boerennacht. Dinsdag kon er pas vanaf 9:00 uur gelost worden in Berlijn. De trailer om 7:00 uur weer aangekoppeld en zonder noemenswaardige vertraging aangekomen op het losadres. Hier kon ik gelijk aandocken, ook begonnen ze gelijk met lossen. Allen ging het lossen met een slakkengang, ruim 5 uur later was ik leeg. Inmiddels had ik mijn vervolg al doorgekregen. Ik moest terug naar Rietz, daar mijn trailer met binnenbak omwisselen voor een vlakke trailer. Onderweg hier naar toe kreeg ik opdracht om een parking te zoeken. Dit omdat er iets ging veranderen, omdat ik niet op tijd kon zijn om te laden. Toen ik stil stond kreeg ik toch de opdracht om naar Rietz te rijden. Hier moest ik een overzicht sturen van wat er allemaal stond aan lege en geladen trailers. Toen ik dit had gedaan eerst maar even pauze gemaakt. Na het douchen maar weer een bericht naar de planning gestuurd met de vraag wat nu de bedoeling was. Na een discussie over welke trailer ik nu moest meenemen, maar eentje aangekoppeld en vertrokken. Woensdag moest er geladen worden in Kyritz, dus mijn uren richting het laadadres volgereden. Mijn nachtrust gemaakt bij Autohof Herzsprung, dit was voorheen een goed Autohof. Maar het restaurant heeft plaats gemaakt voor een Burger King en nu moet je eten in de bistro van het tankstation. De parking kost nu €7,50 waarvan je €2,50 terug krijgt op je eten in de bistro. De menukaart is niet veel soeps, dus de volgende keer maar ergens anders heen. Ondertussen ook nog ruzie gehad met de bedrijfsleider, deze kon geen kritiek verdragen. Je mocht niks zeggen over de service die niet werd geboden. Geen aanrader dus dit Autohof Herzsprung!!!!.Woensdag om 6:45 uur aangemeld in Kyritz; na het aanmelden kon ik gelijk tegen dock 2 aan. Normaal laden wij hier helemaal achter de fabriek, dan moet je eerst achteruit een zandpad op en dan gelijk een scherpe bocht om bij het dock te komen. Na een klein uurtje zaten de 25 ton aan big bags in de trailer. Nadat de papieren klaar waren op naar Lewedorp. Nog 11,5 uur sturen voor ik daar zou zijn. Na de pauzestaffel te hebben gevuld, m'n nachtrust gemaakt bij Haje Nunspeet. Volgens de planning moest ik om 8:00 uur laden, alleen dachten ze er bij MC Cain daar anders over. Dus moest er gewacht worden tot 9:00 uur, na een uurtje was de trailer weer leeg. Hierna kon ik stukgoed gaan laden in Moerdijk en door naar Hasselt om dit weer te lossen. Onderweg nog ff een lunch gehaald bij de Gouden Leeuw. Toen ik weer bij de auto kwam, stond er nog een laadopdracht in de boordcomputer. Er moesten nog 8 pallets met zand geladen worden in Papendrecht. Na aankomst op het laadadres moest er ivm de drukte ff gewacht worden. Toen ze eenmaal begonnen zaten deze pallets er snel in, dit ondanks dat ze een flink stuk moesten rijden. Hierna op naar Hasselt daar het stukgoed gelost, de pallets met zand waren voor Gnm. Na aankomst in Gnm de trailer tegen een dock aan gezet. Toen de trailer voor de volgende dag aangekoppeld, hierna ff naar de planning voor een babbeltje. Daarna nog een klein stukje opgereden naar m'n losadres in Houten. Weer m'n nachtrust gemaakt op Nunspeet, net als gisteren trof ik hier (ex) collega Johan. Dus even zitten kletsen. Vrijdagmorgen kon ik uitslapen, maar zat om 5:00 uur al aan de koffie. Ik kon pas om 8:00 uur lossen in Houten. Dus om 6:00 uur eerst maar ff gedoucht, daarna een eitje naar binnen gewerkt. Rond 7:00 uur begonnen te rijden en net voor 8:00 uur aangemeld voor het lossen. Maar ik moest op m'n beurt wachten; eerst moest er een container geladen worden. Een uurtje later dan de bedoeling was, kon ik mijn spul tegen de rijbrug wringen. Een donders krappe inrit , ook de straat was nogal smal. Ik hoefde nog net niet door de heg heen om goed de oprit in te komen. Na een uurtje lossen was de trailer weer leeg. De vervolgopdracht was inmiddels ook al binnen, ik mocht gaan koppelen in Hhw. Alleen zou mijn trailer pas om 14:00 uur klaar zijn. Bij aankomst in Hhw regende het nogal hard, dus de schotten maar via de binnenkant eruit gehaald. Deze maar tegen het kopschot geplaatst en niet in de palletkisten zoals meestal. Toen eerst even aan de pauzestaffel gewerkt. Daarna maar eventjes binnen gekeken of er al een trailer klaar was. Dit was idd het geval, dus een bericht naar de planning dat ik deze mee ging nemen. Toen ik deze had aangekoppeld en terug kwam in m'n kantoor had ik een nieuw bericht met de mededeling dat de trailer voor een ander bestemd was. Dus maar ff de telefoon gepakt, na overleg mocht ik deze toch meenemen. Het bleek dat de collega nog in Gnm stond, op de terugweg kwam ik hem bij Lelystad tegen. Rond 15:30 stond ik met het hele spul in de wasstraat in Gnm. Na de wasbeurt de trailer bij deur 20 afgeleverd en aangemeld. Toen maar even op de planning geïnformeerd of er nog iets te doen was. Dit was niet het geval, dus de tanks weer ff gevuld, een plekje gezocht voor de trekker en zo kon ik om 16:30 aan mijn weekend beginnen.
Lossen in Houten: nu maar hopen dat de trailer niet te hoog zou zijn na het lossen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten