zondag 26 mei 2019

Mijn werk mijn leven. Week 21

Een week vol met adressen
Zonsondergang in Rietz

Maandag om 8:00 uur begonnen met een belletje naar de planning. Ik kon gelijk naar Gnm komen. Toen ik er aankwam kon ik gelijk vertrekken met 10 adressen NL.  Doordat de rit vertraagd was, werd onderweg de route aangepast. Het eerste adres was op een bouwplaats in Gorinchem, daar 2 colli van 6 mtr gelost. Het volgende adres was in Etten-Leur, hier moest in het centrum gelost worden. Met wat passen en meten toch op 100 mtr na op het losadres gekomen. De 8 colli maar met de kooiaap op het losadres gebracht. Nu deze gelost was kon ik naar Veldhoven, daar om 18:00 uur 1 colli gelost van 1200 kg. Toen ik klaar was, kon ik op dit losadres staan blijven voor mijn nachtrust. Dinsdagmorgen om 6:15 uur weer begonnen te rijden,want er moest om 7:00 uur gelost worden in Berkel Enschot. Op de CMR stond een bedrijfsnaam die nergens te vinden was in de straat. Dus maar even vragen bij de Abdij brouwerij, het bleek dat ik hier moest zijn. Alleen was het nog ff wachten tot de monteurs arriveerden. Toen snel de 12 collie naar binnen gebracht. Geen tijd voor een biertje, het was trouwens toch te vroeg daarvoor. Dus snel naar de volgende, dit was een slagerij in Tilburg. Daar 15 colli gelost en snel weer door. In Waalwijk moesten 2 adressen gelost worden. De eerste was DSM en na een instructiefilmpje en 2 vragen mocht ik 5 mtr het terrein oprijden om te lossen. Na 45 min was dit ook weer gedaan, nu 2 km verderop nog ff 2 colli lossen. Toen deze er ook uit was op naar 's Gravendeel. Hier moest gelost worden bij een particulier en natuurlijk midden in het centrum. Hier kon ik niet staan blijven , het werd dus 400mtr rijden met de kooiaap. Na de spullen in de garage te hebben geplaatst, snel op zoek naar een parking voor mijn verplichte rust. Na de rust snel naar Rotterdam waar 1 colli voor Dublin gelost moest worden. Dit lukte mooi voor de slottijd van 14:00 uur. Toen naar het volgende adres in Rotterdam, dit was bij een bedrijven verzamelgebouw. Na wat bleek een doodlopende straat, stond ik ineens voor een gesloten hek. Een grote specerijen fabriek had midden in een straat een hek geplaatst. En daar stond ik dan: ik kon geen kant op. Achter mij stonden 3 vrachtwagens die bij de kruidenboer moesten zijn. Met veel moeite mocht ik bij hun op het terrein keren. Ik mocht daar niet gaan staan lossen, wat natuurlijk de beste oplossing was geweest. Dus weer terug naar de hoofdweg om daar dan maar te gaan lossen. Met de kooiaap de goederen maar op het losadres proberen te brengen. De spullen waren rechts geladen, dus stond ik op de linkerbaan. Op de rechterbaan stopte ook een vrachtwagen,deze moest ook daar in die straat lossen. Er bleef genoeg ruimte om ons te passeren. Toen ik bijna klaar was, kwam er een Spaanse collega aanrijden. Ik maakte hem duidelijk dat ik bijna klaar was. Hij reed echter door en zo stond alles dus vast, omdat hij met mij naast de trailer niet genoeg ruimte had om de bocht door te komen. Dus met pijn en moeite het verkeer achter hem naar achteren geloodst. Nu kon ik weg rijden en kon hij ook zijn weg vervolgen. Dit kostte allemaal weer 30 min. Na het lossen kon ik naar Gnm komen en woensdag na mijn 9 uur nachtrust  weer vertrekken. Woensdag rond 5:00 uur vertrokken met diverse adressen Duitsland. Dit was ook weer een rit waar ik de kooiaap nodig zou hebben. En deze zou bij het eerste adres staan. Toen ik hier aankwam, was er geen kooiaap te bekennen. Dus maar een belletje naar de reisleider. Het bleek dat de kooiaap op adres 2 stond. Er was een adres bijgekomen maar daar was mijn reisleider niet van op de hoogte. Er moest hier één colli gelost worden van 1250kg, gelukkig was er een kleine heftruck aanwezig. Deze moest eerst iets van ongeveer 750kg lossen en toen kwam het achterwiel al los van de grond. Dus maar weer een belletje richting Gnm met de vraag wat ik moest gaan doen. Wij hebben maar besloten om eerst het tweede adres te gaan lossen, daarna weer naar de eerste om daar te lossen. Totaal kostte dit mij 3,5 uur extra, dus de planning liep enigzins uit. 's Avonds om 18:30 uur de laatste voor deze dag gelost in Lage. De volgende morgen moest ik beginnen in Wenningse, dus eerst maar een plekje voor de nacht gezocht. Dit valt niet echt mee in het binnenland. Na 45 min zoeken een plekje gevonden bij een winkelcentrum in Hameln. Toen sprong de tachograaf op 10 rijuren, dus mooi volgens de regels op rust! De volgende dag om 7:30 uur aangemeld bij het losadres, hier reed ik na 45 min weer vandaan. Het volgende adres was in Braunschweig, hier 2 colli van 750 of gelost. Dit ging ook weer lekker snel, mede door dat ik zelf kon lossen want het was mij daar een partij druk. Toen weer ff een stukje tuffen richting Bernburg, hier gelost bij een vuilverwerker. Ook hier weer voordeel van de kooiaap gehad, anders had het hier zeker een paar uur geduurd. Gewoon dom alle wachtende collega's voorbij rijden, ikke buitenlander zijn.😇😇
Toen op naar Leipzig. Daar moest ik een lange pallet van 4 mtr lossen, maar hier was niks bekend dat er iets geleverd zou worden. Na veel bellen met de contactpersoon kon ik de pallet naar binnen rijden. Inmiddels was het 15:30 uur en nog een uurtje rijden naar de volgende . Dus snel op weg en hopen dat dit nog ging lukken. Net voor ik weg zou rijden een bericht van de reisleider: Meulenwitz mag je morgen om 7:30 uur pas lossen. Dus kon ik op zoek naar een plaats voor de nacht. De volgende morgen mooi op tijd in Meulenwitz aangemeld. Mij werd verteld dat ik gelijk tegen de oprijbrug kon rijden, maar ik moest via de zijkant of voorkant gelost worden. Er kon echter alleen gelost worden via de oprijbrug. Ik moest alle spullen even uit de trailer halen en de stelling afbreken. Na een 30 min zwoegen stond ik tegen de oprijbrug en na 2 uur had ik alles weer in de trailer staan en kon ik op naar de volgende. Dat alles uit de trailer moest  had als voordeel dat de stelling mooi in de palletkist lag en de schotten weer in de trailer zaten. Het volgende adres was een melkfabriek in Radeberg bij Dresden, hier een bundel ijzer en 3 dozen gelost, alleen was er niemand namens de klant aanwezig. Na telefonisch contact mocht ik de spullen ergens op de bouwplaats neerzetten. Na wat foto's hebben gemaakt ,snel op weg naar de laatste aan de oostkant van Berlijn. In Herzfelde gelost bij een montagebedrijf. Ik was vaker hier geweest dus wist wat de beste aanrijroute was. Om 16:30 uur blokkeerde ik de inrit, zodat ik niet op straat hoefde te lossen. Aangezien het spitstijd was in het dorp, weer heel veel vrienden gemaakt. Maar beter zo dan dat ze boos op mij zijn. Na het lossen kon ik naar Verhoek in Rietz, daar stond een volle trailer voor mij klaar. Hiermee kon ik naar Gnm komen en maandag deze zelf lossen in Bergen op Zoom. Zaterdagmorgen om 5:00 uur weer begonnen aan de terugreis, net na 13:30 uur reed ik in Gnm het terrein op. De baas was blij mij te zien denk ik, want hij deed de slagboom voor mij open. Na de tanken weer hebben gevuld, de auto ff in bad gedaan. Hierna kon ik aan mijn weekendje beginnen.
Alles in de berm om te lossen via de oprijbrug

Geen opmerkingen:

Een reactie posten