Maandag was een korte ritten dag. Om 5:00 uur begonnen met het aankoppelen van mijn trailer, er moest om 6:00 uur gelost worden in Zwolle. Na een uurtje lossen kon ik weer op weg naar Gnm waar alweer eentje klaar stond voor mij, deze keer kon ik naar Lingen. Hier moest een volle vracht gelost worden. Na 2 uurtjes lossen reed ik hier weer weg, nu kon ik gaan laden in Coevorden. Hier moest stukgoed voor NL geladen worden, om 15:30 uur reed ik hier weer vandaan. Na een klein uurtje mijn trailer afgekoppeld in Gnm. Nu eerst maar even melden en vragen wat ik kon gaan doen. Helaas was er nog niks klaar en kon ik op nachtrust gaan, 8:00 uur de volgende morgen mocht ik mij weer melden aan de balie. Het zou dus een lange nacht worden, maar om 19:00 uur kwam er een opdracht binnen. Er moest om 4:00 uur worden vertrokken richting Oostende. Zo werd mijn nacht dus met 4 uur ingekort, niks mee natuurlijk beter dan 15 uur stilstaan. Mooi op tijd de motor weer aangeslingerd, de trailer erachter geknoopt en weer gaan. Door deze tijd te vertrekken kom je net op een verkeerde tijd bij Antwerpen. Alhoewel tegenwoordig maakt het niks uit ,want het is altijd een puinhoop daar. Heb ervoor gekozen om via de Liefkenshoektunnel te rijden. En dan via de R4 naar Gent, maar ook hier was het een drama. Dus maar doorgereden en via Maldegem rijden. Zonder verdere problemen na 5 uur rijden in Oostende aangekomen. Hier de trailer aangemeld en afgekoppeld op de parking. Na de nieuwe opdracht een vlakke trailer aangekoppeld. Nu snel op weg naar Kuurne bij Kortrijk, daarna kon ik naar Harelbeke om de trailer vol te maken. Nadat dit gelukt was kon ik de trailer aanmelden in Kruishoutem. Mijn vervolgrit was nog niet klaar. Ik mocht dus om 3:00 uur 's nachts vertrekken. Dit was een rit naar het filiaal van Verhoek in Castrop en Rietz. Met de uren kan dit allemaal mooi, alleen moet je dan geen files en omleidingen hebben. De eerste problemen begonnen al bij Eersel, hier was de weg afgesloten. Alle verkeer werd omgeleid en er moest een heel stuk binnendoor gereden worden. Hier bijna een uur verloren, dus het laatste adres zou niet meer gehaald worden vandaag. Mij net na 9:00 uur aangemeld in Castrop. Hier werd een dock vrijgemaakt voor mij, een klein uurtje later reed ik weer de A2 op richting het laatste adres. Het laatste adres kon ik op een half uur na niet meer halen. En al helemaal niet meer toen ik Hanover voorbij was. De A2 is hier versmald van 3 naar 2 rijbanen, het gevolg was 13 km file. Omrijden was ook al geen optie omdat je daar nergens mag komen met de vrachtwagen. Ook waren deze routes allemaal overbelast. Toen ik op het Autohof stond,was de vertraging op gelopen tot 1:45 uur. Toen ik die avond lekker zat te smikkelen hoorde ik een bekende stem. Dit bleek collega Jan te zijn, hij had mij niet zien zitten. Ik had hem ook niet binnen zien komen. Na nog een biertje en een sigaret op het terras was het bedtijd. Ik hoefde mij pas om 8:00 uur te melden in Rietz, dus rond 6:00 uur vertrokken voor het laatste stukje. Net voor 8:00 uur de trailer tegen het dock geparkeerd. Het vervolg was ook al bekend, er kon een trailer aangekoppeld worden voor Castrop. Onderweg moest er nog even bij geladen worden in Hessisch Oldendorf. Hier mocht ik pas na 15:00 uur vertrekken. Nadat wederom een vertraging door files en de pauzestaffel, net voor 20:00 uur de trailer afgekoppeld in Castrop. De vrijdag was bijna een kopie van vorige week vrijdag. Ik mocht niet voor 9:00 uur beginnen, dit is omdat ik met de pendel trailer van 19:30 uur aan moest komen in Gnm. De dag beginnen met een container afzetten in Duisburg hier weer een lege op laten zetten. Hiermee kon ik gaan laden in Keulen, hier was de lading nog niet helemaal klaar. Dus het duurde tot 14:30 uur voor ik kon vertrekken. Ik dacht mooi op tijd voor de spits door de Ruhr te kunnen, maar volgens mij had iedereen bedacht om eerder te stoppen met werken. Zo reed ik pas na 3 uur rijden in Castrop het terrein op, trailer aangemeld en afgekoppeld op de parking. Eerst even pauze en dan kijken of mijn trailer al klaar was. Deze keer zat het tegen, want hij was nog niet klaar. Vorige week was hij een uur eerder klaar, maar nu was het bijna een uur later. Voordeel was dat er niet hoefde te worden gelost in Hasselt. Om net voor 23:00 uur de trailer aangemeld en afgekoppeld in Gnm. Daarna was het weekend. Maandag maar eens horen wat zij uit de hoge hoed hebben getoverd voor mij.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten