zondag 13 januari 2019

Een nieuw jaar en hopelijk veel nieuwe kansen.


De eerste 2 weken van 2019 zijn weer voorbij. De 1e week was mijn eerste TvT week. Sinds een jaar werk ik 8 weken en dan heb ik een week vrij. Vorige week vrijdag heb ik samen met een collega een instructiedag voor nieuwe chauffeurs mogen verzorgen. Ik was hiervoor gevraagd door de firma. Het ging voornamelijk voor het transport van Ind-deuren. Hier komen nogal wat dingen bij kijken. Veel tijd besteed aan het werken met de kooiaap en de nieuwelingen zo veel mogelijk alles zelf laten doen. Tevens alle aspecten besproken die je tegen kunt komen. We dachten dit gaan we even doen maar het viel best tegen. Wij zijn dik 5 uur bezig geweest om alles te bespreken. Maar de nieuwe collega:s komen nu iets  minder onbeslagen ten ijs. Maandagmorgen de hele bende weer in de auto geïnstalleerd, toen op zoek naar mijn trailer. Toen ik deze had gevonden ging het richting de MB dealer in Zwolle. Daar werd het flexibele deel van de uitlaat vervangen. Het was een garantie kwestie en er werd preventief gerepareerd. Toen ze er klaar mee waren kon ik richting Sottrum. Daar de trailer omgeruild voor een verse voor Gnm. Na de pauze staffel te hebben toegepast stond ik om 19:30 uur weer in Gnm. De planning had uitgevonden dat ik om 4.00 uur weer moest vertrekken. Maar ik vond zelf dat het ook wel een half uurtje later mocht; ik moest toch mijn nachtrust maken. Het was alleen een rit die voor 12.00 uur geleverd moest worden. Als het dan 6:30 uur rijden is, wordt het spannend om dit te halen en helemaal als je het Ruhrgebied moet doorkruisen, maar ik was op mooi op tijd. Om 11:45 uur stond ik tegen het dock, de 23 pallets vlogen de trailer uit. Inmiddels was de vervolgrit ook al bekend: op naar Wiltz, maar 5 min later werd dit alweer veranderd. Moest nu trailer wisselen in Speyer en gaan laden in Konz, dus gekoppeld in Speyer en ff een douche genomen. Toen ik weer wilde vertrekken was er een bericht op de boordcomputer dat de rit weer was veranderd . Gelukkig ben ik erg flexibel. Ik mocht nu woensdagmorgen om 11.00 uur gaan laden in Lenzweiler. Na een lange nacht mooi op tijd aangemeld bij de klant en 5 min later stond ik tegen het dock. Het duurde nog al een tijdje voor ze begonnen met laden. Na het laden met het spul naar Oostende gereden, daar de trailer op de parking gezet. De tanken gevuld en een lege trailer aangekoppeld voor Kruishoutem. Na wat eten uit de pling op naar Kruishoutem, trailer aangemeld en afgekoppeld. Toen even de binnenkant van mijn ogen bekeken en na 9 uur nachtrust de motor weer gestart. Er een trailer achter geknoopt voor Castrop en toen gas d'r op. Onderweg kwam de mededeling dat ik op rust kon in Castrop, en om 22.00 uur vertrekken met een nachtrit naar Speyer. Niet echt de ritten waar ik blij van word. Natuurlijk was de trailer niet op tijd klaar, wat ik al had verwacht. Ik ben dus pas om 23:45 uur vertrokken naar Speyer. Het liep perfect binnen 4:30 rijtijd , aangekomen in Speyer de trailer tegen het dock gezet. Gelijk een verse trailer er achter en toen ff een uurtje achter de stoelen. Na de rust ging het richting Lenzweiler, onderweg daar naar toe de pauze staffel even gevuld. Op 11:00 uur stond ik op mijn laadplaats en om 15:15 uur stond ik op de parking. Met iets teveel diensttijd dat wel, maar het was erger geweest als mijn trailer in Castrop wel om 22:00 uur klaar was geweest. Na lange dag besloten om geen wekker te zetten en maar eens kijken wanneer ik weer tot leven kwam. Natuurlijk om 01:00 uur klaarwakker. Dus ff een natte lap om het gezicht en de Senseo aangezet. Na het verorberen van een boterham met pindakaas, het spul in werking gezet. Mooi op tijd in Genemuiden dus . Na de afhandeling van alles kon ik om 8:30 uur aan het weekend beginnen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten