zaterdag 19 januari 2019

Mijn werk mijn leven week 3 (Rennen of stilstaan)

Rennen of stilstaan.

Maandag laat begonnen. Nou ja, laat? Ik heb de motor om 6:45 uur gestart. De trekker voor de juiste trailer gezet, lichtjes en bandjes gecontroleerd. En natuurlijk gekeken of de juiste goederen geladen waren, tenminste geprobeerd. Maar de trailer was zo vol, dat het moeilijk zou worden om de klep van het dock in de trailer te krijgen. Maar we zouden wel gaan zien of dit ging lukken. Op naar Zwaagdijk om te lossen bij de Action. Daar aangekomen aangemeld bij het loket: je moet ff wachten chauffeur, we gaan even plek maken. Na een uur wachten kreeg ik een dock toegewezen. En wat ik al vermoedde ik kreeg de klep niet in de trailer. Met kunst- en vliegwerk de eerste 2 pallets eruit gekregen. 33 europallets gelost en 33 euro's weer mee retour. Gevraagd bij de planning wat ik kon gaan doen. Na een half uurtje wachten kwam de opdracht binnen. Ik kon kunstgras gaan laden in Lelystad en na het laden kon ik naar Gnm komen. Daar de trailer aangemeld en afgekoppeld . Helaas was de vervolgrit nog niet klaar. Ga maar op rust dan kun je morgen om 3:00 uur vertrekken naar Speyer, was het antwoord. Dinsdag om 2:45 uur de trailer aangekoppeld en na inspectie van de papieren bleek dat ik 2 adressen moest lossen. In Speyer moest ik een kooiaap meenemen want het tweede adres moest daarmee gelost worden. Alleen mocht dit pas woensdagmorgen gelost worden. Begreep er dus niks van dat ik dan zo vroeg moest vertrekken. En zo kwam het dat ik om 14:30 uur al op nachtrust stond en voor een hele lange nacht. Woensdagmorgen om 7:15 uur maar weer verder dan, want 8:00 uur moest er gelost worden. Het was vanaf mijn rustplaats nog maar 30 km. Mooi op tijd aanwezig op het losadres bij een ziekenhuis, hier werd een nieuwe afdeling bijgebouwd. Hier moesten 40 rollen linoleum gelost worden met de kooiaap. Na het lossen opdracht om richting Luxemburg te rijden. Ik heb aangegeven dat ik de kooiaap kwijt wilden omdat container nogal slingerde met de kooiaap. Na wat gesteggel kreeg ik toestemming om naar Speyer te rijden, daar werd de planning weer veranderd. Ik mocht nu donderdag morgen om 7:00 uur en om 9:00 uur gaan lossen op de Messe in Frankfurt. Hier werd ik niet echt blij van, want dit werd weer een erg korte dag. Ik heb dit ook aangegeven bij de hoofdplanner, maar het was nogal een zwak argument wat hij vertelde. En zo kwam het dat ik om 13:30 uur alweer op nachtrust stond. Jawel en dat na 5,5 werkuren. Dit beloofde wat in 3 dagen weg van huis en nog geen 21 werkuren. Donderdag om net voor 7:00 uur aangemeld bij de Tor west van de Messe. Het eerste deel moest gelost worden in Hal 8 en deel 2 in Hal 9. Het liep allemaal lekker vlot en ik stond om 8:25 uur al tegen het dock bij hal 9 . En zo was ik een uurtje later weer leeg en kon ik op naar Luxemburg om te laden voor Avelgem. Op het laadadres aangekomen stond ik 5 min. later al tegen het dock, hier werd 21 ton vinyl in de trailer gereden. Na het laden begon het serieus te sneeuwen, dus proberen zo snel mogelijk daar weg te komen. Na een poosje hield het ook al weer op met sneeuwen, maar door de sneeuw was het erg glad geworden op de wegen richting Bastogne. Rond 19:30 uur stond ik op de parking net voor bij Mons. Hier mijn nachtrust gepakt en vrijdagmorgen om 6:30 uur weer begonnen te rijden. Net van de parking af stond ik al in de file, dit omdat een auto zijn wiel had verloren. Daar waren nogal wat mensen van geschrokken en daardoor waren een tiental auto's aan het botsen gegaan. Gelukkig was de vertraging nog geen 5 min en zo stond ik toch op tijd te koppelen in Avelgem. Met een volle trailer richting Kruishoutem gereden en daar de trailer op de parking gezet. Even de tanken gevuld en toen solo naar Wielsbeke. Daar kon ik een trailer ophalen voor Gnm. Toen ik deze wilde aankoppelen bleek dat ik er niet onder kwam. De terminal trekker had hem net in een kuil gezet. Ook bleek dat de rode koppeling van de trailer was afgebroken. Dus een telefoontje gepleegd met de garage en die zouden iemand bellen. Na een half uur was monteur ter plaatse. En 15 min later was het euvel opgelost. Nu kon ik aan mijn laatste uurtjes van deze week beginnen. Na een pauze bij Joost was ik om 17:45 uur in Gnm, trailer aangemeld en op de parking gezet. Eindelijk weekend naar een baggerweek, met pijn en moeite 45 uren bij elkaar geschraapt.
Maandag om 4.00 uur weer vertrekken richting Oostende, samen met een collega.

Prettig weekend allemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten