zaterdag 1 december 2018

Mijn werk mijn leven week 48

Mijn werk mijn leven. Week 48.
Göteborg by night

Zaterdagavond was een uitgaansavond, lekker uit wezen eten met vrouwlief. Na eten even naar de bioscoop geweest, Bohemian Rhapsody was onze keuze. Wat een mooie film! Echt een aanrader, toevallig vrijdag de documentaire van Queen gezien. Paste dus allemaal mooi bij elkaar. Maandagochtend om 6:00 uur de vrachtwagen weer gestart, eerste stop was de wasstraat. Dit werd wel eens weer tijd, het spul was al een aantal weken niet gewassen. Na het wassen de tanken weer volgegooid. Toen snel op weg naar Lelystad, om mijn vrijdag geladen vracht te lossen. Na het lossen op naar Zeewolde om te laden voor Gnm en Swifterbant. Swifterbant moest aansluitend gelost worden. Het adres op de cmr was een boerderij, hier was niks bekend van de lading. Dus de planning aan het werk gezet. Het bleek ik moest lossen tegenover dit adres. Dit bleek een windmolenpark te zijn. Ook had ik een 06 nummer gekregen,maar ik kreeg niemand te pakken. Na een aantal keren proberen kreeg ik een sms met de mededeling dat hij in een vergadering zat en dat er niemand op het park aanwezig  was. Later belde hij en zei dat hij niet wist dat er iets geleverd zou worden. Ook was er niks om mee te lossen, dit moest dus gelost worden met een kooiaap. Na overleg met de planning kon alles naar Gnm. Aangekomen in Gnm zou ik gelijk gelost worden, maar dit duurde iets te lang. Hierdoor ging mijn vervolgrit niet door want ik kon niet voor 16 uur in Coevorden laden. Dus kreeg ik een andere rit, die later ook weer geannuleerd werd. Na wat kleine reparaties aan mijn trekker,kon ik om 16:45 uur op nachtrust. Dinsdagmorgen kon ik om 6:00 uur vertrekken met een rit DK en S. Maar dinsdagmorgen bleek dat mijn trailer nog niet helemaal klaar was. Dus zelf maar begonnen met laden en ze kwamen gelijk bij mij om te helpen. Zo was de trailer 9:30 uur klaar maar toen waren natuurlijk de papieren nog niet klaar. Ik reed dus pas om 10:00 uur uit Gnm, daarna 4 uur sturen en net voor Hamburg pauze gemaakt. Om 17:20 uur ingecheckt bij de boot in Puttgarden-Rodby. En net voor 19:00 uur een plekje gevonden voor de nacht. Woensdagmorgen om 7:00 uur had ik een los termijn in Køge . Het adres zomaar gevonden,alleen was er niemand om mij te lossen. Dus zelf maar begonnen met lossen, altijd gemakkelijk dat je een kooiaap mee hebt. Alleen de laatste 3 colli's kon ik niet zelf lossen. Dit waren 3 laaddokken van 1750 kilo per stuk, iets te zwaar voor de aap. Na het lossen op naar Helsingør om met de ferry naar Helsingborg te gaan. Hier zat ook mijn eerste adres , een rol tapijt gelost bij een meubelzaak. Daarna naar Halmstad waar er 5 lange pallets uit gingen. Toen zo dicht mogelijk naar het laatste adres gereden, toch nog een plekje gevonden bij een servicestation aan de 27/40 richting Jönköping. Donderdag mooi op tijd bij het losadres in Borås, maar toch stond het al helemaal vol daar. Het spul dus maar op het parkeerterrein gezet, slangen los en het spul geschaard. Hier moest ik 30 rollen kunstgras lossen, en die lagen in de voorkant van de trailer. Inmiddels was het ook beginnen te sneeuwen daar, dus lekker glibberen om met de kooiaap de heling op gekomen. Na het lossen opdracht gekregen om richting Göteborg te rijden, om daar met de boot richting DK te gaan. Helaas was er niet eerder plek dan om 16:00 uur. Dus moest ff 6 uur wachten voor ik aan boord kon gaan.
Aankomst van de boot uit Frederikshavn

Eenmaal aan boord een aanslag op het buffet gedaan. Lekker gegeten en alles was perfect geregeld. Na het eten ff de douches geprobeerd, ook daar was het netjes en schoon. Al met al is het bij de Stena-lines beter geregeld dan bij Scandialines. Na een uur vertraging ivm een evacuatie van iemand die onwel was geworden lag het schip om 20:00 uur pas aan in Frederikshavn. Toen op zoek naar een parkeerplaats,deze vond ik net buiten Frederikshavn. Alle plaatsen waren nog vrij, binnen 10 minuten nadat ik op rust stond was de parking ook vol. Vrijdag vroeg weer gaan rijden want moest gaan laden in Herning DK. Hier moest ik ook een trailer voor gaan laden voor een collega. Toen het laden klaar was en alle goederen voor DE,CH en AT in de trailers zaten,had ik in mijn trailer nog 7 laadmeter over. Na enig overleg moest ik weer terug naar de klant om ook nog voor GB en NL te gaan laden . Na het laden kon ik naar het filiaal van de firma in Sottrum rijden, waar een deel van de lading gelost zou worden. Maar door problemen daar ben ik zaterdagmorgen met alles naam Gnm gereden. Onderweg daarheen samen gereden met collega Arjan. Na een uitsmijter te hebben genuttigd bij de Raket waren wij om het naar 10:00 uur in Gnm. De vrachtwagen weer even door de wasstraat gehaald. Toen ik daar druk mee bezig was ,kwam de ploegbaas dat ze zaten te wachten op de spullen die ik bij mij had. Dus na het wassen de trailer afgekoppeld voor een dock. Daarna de tanken weer gevuld, zodat ik maandag weer gelijk kan starten met rijden.


De tweede wasbeurt binnen 6 dagen, was ook nodig naar een paar dagen Zweden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten