zondag 16 december 2018

Mijn werk mijn leven . Week 50

Mijn werk mijn leven week 50
Samen met een collega op de parking in Duitsland

Maandagochtend erg vroeg begonnen met een spoedzending voor Ganzlin in Oost Duitsland. Bijna de hele rit opgereden met een collega die  ook die kant op moest. Mooi op tijd op het losadres, om 11:15 uur de trailer tegen het dock aangezet. En 2 uurtjes later was hij leeg. Na controle bleek dat er 2 rollen te weinig waren, dus alle nummers van de rollen gecontroleerd. Na een uur hadden wij de nummers die manco waren, dit vermeld op de cmr. Een bericht gestuurd naar de planning met de vraag wat ik kon gaan doen. Na een poosje wachten kon ik gaan laden in Kyritz. Hier moest ik gaan laden voor Groningen, de collega waar ik mee was opgereden moest hier ook laden. Dinsdag om 6:45 uur aangemeld. Mijn collega was iets vroeger, maar ik was voor hem vol. Ik heb een beetje gemeen gespeeld, ik had namelijk een container bij mij. Toen werd gevraagd wie heeft een container, was ik er als de kippen bij natuurlijk. Het maakte niks uit want wij zouden toch oprijden naar het losadres. Maar onderweg werd de planning veranderd. Ik mocht mijn trailer afkoppelen in Sottrum en daar eentje aankoppelen voor Hamburg. Toen ik deze aangekoppeld had bleek dat deze pas de volgende dag mocht worden gelost. Hier was ik niet erg blij mee, want nu kon ik om 15:30 uur al op rust gaan. Dus geen dikke dag, maar met 7,5 werkuren weer op rust. Heb de planning een bericht gestuurd, dat ik niet hoopte op z'n week als vorige week. Toen stond de teller op nog geen 45 uur in 5 dagen; ik ben toch onderweg om uren te maken! Woensdagmorgen mooi op tijd bij mijn losadres in het centrum van Hamburg. Alleen was het ff zoeken naar de juiste locatie, dat krijg je als je geen huisnummer hebt. De klant maar weer even gebeld en die is mij komen halen. Na een uurtje overleggen met de klant, toch kunnen lossen. Gelukkig had ik al pompwagen meegenomen uit Sottrum, anders had ik via de zijkant moeten lossen. En dat was hier bijna onmogelijk, zo druk was het in de straat. Na het lossen kon ik weer terug naar Sottrum. Daar een lege trailer met een binnenbak aangekoppeld. Onderweg naar mijn laadadres werd het losadres veranderd. Moest nu niet laden voor Gnm maar voor Ronse. Er werd niet bij verteld dat het bij een ander bedrijf was, daarom stond ik dus bij het verkeerde adres. Ik moest 300 mtr verderop laden. Na het laden de uren vol gereden en op Hazeldonk nog een plekje gevonden voor de nacht. Donderdag na mijn 9 uur nachtrust weer begonnen met rijden. Zo stond ik om 7:20 uur op mijn losadres, na het lossen hier de trailer achter gelaten en weer een volle aangekoppeld voor Kruishoutem. Daar de trailer aangemeld en op de parking gezet. Toen met een rit vertrokken naar Moissy net onder Parijs. Daar had ik een boeking om 17:00 uur. Ik had me mooi op tijd aangemeld en mocht gelijk naar binnen rijden, maar er werd mij pas om 18:00 uur een dock toegewezen. Na een uurtje lossen reed ik daar weer vandaan. Aangezien ik nog maar 1 uur diensttijd had op zoek gegaan naar een parkeerplek voor de nacht. Vrijdagmorgen moest ik gaan laden in Auchel voor Duitsland . Om 7:30 uur geprobeerd mij aan te melden, alleen was er nog niemand aanwezig. Vreemde tijden hebben ze daar, je kunt er laden tussen 9.00 en 12.00 uur en tussen 14.00 en 16.00 uur. Er waren nogal wat auto’s voor mij, daardoor reed ik hier pas om 11:15 uur vandaan. Deze vracht mocht ik afzetten in Kruishoutem, daar een lege trailer aangekoppeld. Deze kon ik gaan afzetten bij een klant in Waregem, daarna moest ik een trailer aan gaan koppelen een stukje verder in de straat. Helaas was deze nog niet helemaal klaar. Dit ging nog zeker een uur duren volgens de heren van het kantoor daar. En zo kon ik pas na bijna 1,5 uur vertrekken richting Gnm. Na een lange dag kon ik pas om 22:00 uur zijn weekend beginnen. Zoals het nu lijkt maandag pas om 11:00 uur weer vertrekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten