zaterdag 12 mei 2018

De negatieve kracht van sociale media





De negatieve kracht van de sociale media (deel 2)

Herkenbaarheid daar kun je alle kanten mee op! De naam van het bedrijf op jouw vrachtwagen en trailer/aanhanger en natuurlijk op je bedrijfskleding. Dit is mooi want je bent samen met jouw combinatie het gezicht van het bedrijf. Nadeel is dat je niks verkeerd kunt doen zonder er voor afgerekend te worden. Dit kan door de klant gedaan worden of een voorbijganger. Tegenwoordig heeft iedereen een fotocamera bij zich,verborgen in de mobiele telefoon die iedereen heeft. Een foto is snel gemaakt en een filmpje is ook zo klaar. Met de diverse platforms die er tegenwoordig zijn, is dit ook zo gedeeld met de hele wereld. Wat mij tegen staat van zoiets is dat je niet het hele verhaal krijgt te zien. Meestal krijg je er een verhaal bij, maar klopt dit voor 100%? Zag laatst een filmpje van 2 agenten die rake klappen uitdeelden aan iemand die niet meewerkte aan zijn arrestatie. Het bijschrift was “politie rijdt hard over fietspad en mishandeld de persoon die hier iets van zegt”. Klopt dit ja of nee? Dit zullen wij wel nooit te weten komen,maar feit blijft wel als die persoon mee had gewerkt aan zijn arrestatie, hij geen klappen had gekregen. Zo staan er ook diverse filmpje op de sociale media van chauffeurs die in de fout gegaan zijn. Maar weten wij wat de toedracht was van deze acties? Vaak niet en stop daarom met het plaatsen van dit soort filmpjes en foto's. Als je dan toch zoiets wil plaatsen, plaats dan het hele verhaal en begin niet ergens halverwege. Elke week kom je van dit soort filmpjes en foto's tegen. En wees eerlijk: wij maken allemaal wel eens een foute beslissing. Hoe zou jij je voelen als er dingen worden verteld die niet kloppen. Dat is niet eenvoudig te weerleggen.

De bedoeling was om een blog te schrijven over herkenbaarheid, maar toen ik eenmaal bezig was veranderde het onderwerp in dit. Dus binnenkort een blog over herkenbaarheid in alle vormen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten