Als woensdag dinsdag wordt!😡
Maandag begon ik iets later. Nadat ik de tanks had gevuld, ging ik op zoek naar m’n trailer. Deze bleek te zijn overgeladen in een andere trailer. Soms is het beter op de papieren te kijken en niet de app te geloven. Na het aankoppelen op naar Verhoek in Sottrum, daar een gedeelte van de lading gelost. Na het lossen nog een flink stuk op gereden naar Denemarken. Net voor Kolding nog een vrije parkeerplaats gevonden.
Dinsdagmorgen om 7.00 uur weer begonnen aan het laatste stuk naar Ikast. Om 8.45 uur werd ik al opgevangen door de loodsbaas, hij vroeg of ik de trailer voor deur 28 wilde zetten. Na het lossen heb ik de trailer omgeruild voor een container. Hiermee mocht ik gaan laden bij Jysk in Uldum. De boeking was volgens de planning 17.00 uur, maar meestal kun je hier volgens de planning eerder laden. Ik weet niet van de planning hier al eens is geweest, maar mijn ervaring is anders. Om 11.45 uur stond ik aan de balie om mij aan te melden. Ik mocht op de parking wachten en om 15.30 uur mocht ik me weer melden. Om 15:30 uur kreeg ik een dock toegewezen. Het laden liet lang op zich wachten. Om 19.00 uur zat er nog niks in de trailer. Ik heb de trailer afgekoppeld en ben naar de parking gereden. Bij de balie gemeld dat ik de volgende dag de trailer kwam halen. De baliemedewerker zei dat het laden nog wel even op zich liet wachten. Volgens de laadlijst was de trailer pas om 22.30 uur klaar, tenminste toen zijn de paklijsten uitgedraaid.
Woensdagmorgen de trailer opnieuw aangekoppeld, hij was geladen met 3 adressen voor NL. Na het schrijven van 3 CMR’s kon ik aan de reis beginnen. Deze verliep zonder veel vertraging, zelfs bij Hamburg liep het redelijk door. Ik moest in Sottrum een kooiaap op halen, deze had ik nodig bij het lossen. Alleen om in Sottrum te komen, moest ik ivm een ongeval even een stukje omrijden. Na het aftanken van de kooiaap deze achter de trailer gekoppeld. Daarna even onder de douche door gelopen. Omdat ik het losadres niet kon halen met mijn rijuren, heb ik besloten om bij Frans op den Bult mijn boerennacht te maken.
Donderdagmorgen na 16.30 uur nachtrust en een lege tube van de doorligcrème weer begonnen met rijden. Om 09.30 uur was ik bij het eerst losadres in Duiven. Ik werd vriendelijk opgevangen door een jonge dame. Zij was blij dat er nu eens een Nederlands sprekende chauffeur kwam lossen. 45 minuten later had ik de pallets op de aangewezen plek neergezet en kon ik met mijn gekregen kop koffie naar de volgende, dit was in Beuningen. Hier 7 lange instabiele pallets voorzichtig gelost. Ook hier was ik binnen 45 minuten gelost. Ik had wel geconstateerd dat een pallet naar achteren gekieperd was, maar dat was een probleem bij het volgende losadres. Nu op naar Beneden Leeuwen en daar de laatste pallets gelost. Samen met een medewerker de omgevallen pallet omgeladen op 2 lege pallets.
Kampioen pallet stapelen
Hij vroeg of het altijd zo warm was in de container. Ik antwoordde: Nee, in de winter is het een heel stuk koeler in de trailer. Samen smakelijk om mijn opmerking gelachen. Na het lossen mocht ik naar Verhoek in Kruishoutem. Daar stonden veel trailers en die kregen ze niet weg. Onderweg kreeg ik de opdracht al binnen. Ik mocht er eentje aankoppelen voor Verhoek Castrop. Bij aankomst de papieren uit de kantine gehaald en op zoek gegaan naar mijn trailer. Alleen was deze nergens te vinden. Dus maar een aantal trailers open getrokken. Maar na 10 trailers toch maar ff gebeld met de planning. Deze kon mij ook niet echt verder helpen, dus maar verder met trailers controleren. Na nog eens 9 deuren op te hebben getrokken, vond ik iets wat op mijn lading leek. Ik heb de routelijst erbij gehaald om de postcodes te controleren. En ik had de trailer gevonden alleen een heel ander nummer. Van alle ellende maar op nachtrust gegaan.
Vrijdagmorgen vroeg vertrokken richting Castrop. Hier de trailer aangemeld en afgekoppeld op de parking. Nu mocht ik een lege vlakke trailer aankoppelen en groupage gaan laden in Krefeld.
Dit mocht ik ook in Castrop afleveren. Aangekomen in Castrop de combinatie op de parking gezet, en naar binnen gelopen om mij aan te melden. Eerder op de dag was het opperhoofd van dit filiaal, boos omdat ik de trailer op de parking had gezet. Hij had hem voor het dock willen hebben, maar omdat er geen dock vrij was had ik hem dus afgekoppeld op de parking. Nu was er wel een dock vrij, maar moest ik de trailer toch op de parking zetten. Snappen jullie het nog? Het is een beetje moeilijk om moeilijk te doen bij deze persoon. Na het afkoppelen moest ik even wachten op een collega die een trailer had voorgeladen, bestemd voor GNM. De thuisbasis ging ik door de planning niet meer halen. Dus onderweg maar een goed plekje gezocht voor de nacht.
Zaterdag vroeg weer begonnen en na een anderhalf uur reed ik in Gnm de wasstraat in. Na het wassen de trailer afgekoppeld tegen het dock. Toen de AdBlue tank even volgegooid. Daarna was het weekend. Maandagmorgen mag ik even eentje gaan afzetten in Rotterdam, wat daarna komt is nog een verrassing.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten