zondag 10 september 2023

Met toeters en bellen

 Met toeters en bellen!


Zondag naar Genemuiden gereden, daar mijn vervangende Benz gezocht. Na een snelle 

schoonmaakbeurt de spullen allemaal op hun plek gelegd. Blij dat ik weer een Actros heb, na een paar weken met een Daf gestoeid te hebben. Iedereen heeft zijn voorkeur, maar doe mij maar een Actros. 

Mijn nieuwe jong gebruikte Actros


Maandagochtend de trailer aangekoppeld die bestemd was voor Verhoek in Rietz. Na 7 uur rijden reed ik rond 14:00u in Rietz het erf op. Onderweg had ik het docknr al doorgekregen waar ik de trailer kon gaan aandocken. Na het afkoppelen even een lege trailer op de parking gezet. Inmiddels was ik m'n vervolg ook bekend, ik mocht de trailer die ik vol had afgekoppeld weer aankoppelen. En nadat deze leeg was, op gaan rijden naar mijn laadadres in Schönhausen. 


Dinsdag om 7:00u mij aangemeld in Schönhausen. Hier moesten 60 bundels met kokers worden geladen, bestemd voor Gram DK.

Laden voor Denemarken 


Na ongeveer 1,5u zat alles in de trailer. Nu snel op weg naar Gram. Mij net voor 16:00u aangemeld om te lossen in Gram. Helaas werd er niet meer gelost. Dus voor niks mij gehaast. Maar ja, niet geschoten is altijd mis.


Woensdag om 7:00u drukte ik de trailer tegen het dock. Net voor 8:30u was de trailer leeg, nu snel op weg naar Ikast. Daar 1 colli geladen, daarna kon ik naar Herning. Hier de trailer vol laten zetten met groupage voor diverse landen. Om 12:30u kon ik aan de reis beginnen naar Verhoek in Sottrum. Om 19:50u werd hier de eerste pallet uit de trailer gereden. Na een gedeelte hebben gelost, de rest weer in de trailer laten zetten. Dit was bestemd voor Gnm. Toen de trailer afgekoppeld op de parking. Donderdag zou ik even een distributierit doen voor Verhoek Sottrum. Op vrijdag moest ik vervolgens de afgekoppelde trailer weer meenemen naar Gnm. Alleen zou de planning dit later weer veranderen.


Donderdag om 6:15u de trailer aangekoppeld, toen de kooiaap er achter geknoopt. Wat 2 adressen zouden zijn, werden 6 adressen. Snel op naar Hamburg, daar moesten 23 rollen tapijt gelost worden. Na een half uur vertraging,stond ik voor de deur bij een gebouw van de universiteit. Gelijk de straat geblokkeerd want ruim was het niet. Maar de personenauto's pasten er bij langs, tenminste de kleintjes. Na 1,5 uur waren de rollen gelost. Nu 15 min sturen naar de volgende in Hamburg. Daar liep ik een flinke vertraging op. Er waren 5 wagens voor mij die gelost moesten worden. Het duurde bijna 2 uur voor ik aan de beurt was. Toch nog gelost door een manke penheftruck. De lagers van de hefboom waren kapot, hij kon de mast niet te hoog doen, zei hij. Gelukkig lagen alle rollen op de vloer, dus lossen was geen probleem. Al snel reed ik naar de volgende 2 adressen in Elmshorn. Mij net voor 13:00u aangemeld bij de eerste aldaar. Rij maar naar binnen chauffeur! HOE DAN? De inrit was nog geen 2.65mtr breed en de straat was niet breed genoeg om er recht voor te komen. Dus de trailer via de straat gelost. Ik moest wel zelf de rollen met de kooiaap op het erf neerleggen. Want de Duitsers rijden echt niet de straat op met een heftruck. Dus blij dat ik er een kooiaap bij mij had, anders waren de rollen mee teruggekomen. Toen naar de volgende. Dit was een woonwinkel, hier moest gelost worden op 2 plekken. Gelukkig was er een meedenkende heftruckchauffeur. Hij loste alles gelost en ondertekende ook. Hij zou later de 2 bundels met karpetten wegbrengen. Toen de kooiaap weer achter de trailer hing, snel naar de volgende 2 adressen in Neumünster. Onderweg kwam ik erachter dat op het eerste adres gelost kon worden tot 14:00u. Oeps, dat ging dus niet lukken. In overleg met de planning werd deze mee naar Sottrum genomen. Om 16:15u stond ik bij het laatste adres. Men was verbaasd dat ik met een oplegger kwam. Het was wel een uitdaging maar het paste, alleen moest ik dezelfde weg weer terug. Maar het slaagde voor 95%. Met hulp van de politie die daar toevallig was, m'n weg weer kunnen vervolgen. Er stond een auto niet goed in het parkeervak. Ze deden ff de zwaailamp en de sirene aan en al snel kwamen er nieuwsgierige mensen kijken. Ook de bestuurder van de auto. Die kreeg, nadat hij zijn auto had verzet, als dank ook nog een boete. Nu kon ik gaan proberen om binnen mijn 15 diensturen in Sottrum te komen. Dit lukte niet door de file bij Hamburg. Dus mijn rust genomen bij Autohof Sittensen. Vrijdagmorgen na mijn nachtrust heb ik het laatste stuk naar Sottrum gereden. Hier de trailer tegen het dock afgekoppeld. De lege trailer die er naast stond, aangekoppeld. Na het inleveren van de papieren, ben ik vertrokken naar Wietzendorf om te gaan laden. Om 9:45u stond ik op het losadres tegen het dock. Bij het aanmelden werd mij al gezegd dat het laden iets langer ging duren. Dit omdat de heftruckchauffeur alleen was in het warehouse. Maar toch reed ik 1,5uur richting Genemuiden. Onderweg de pauzestaffel even gevuld. Rond 16:00u stond ik in Gnm in de wasstraat, daarna de tanken even gevuld. Toen bij de werkplaats mijn reserve slangen en kabels aangevuld. Daarna kon ik aan mijn weekend beginnen. 


Maandagmorgen om 5:30u weer beginnen met het llossen van mijn retourvracht in Bleiswijk.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten