Was lekker gevarieerd deze week
Maandagmorgen net na 5:00u vertrokken naar Lübeck. Het beloofde weer een warme dag te worden. Toen het tijd was om de airco aan te doen, bleek deze de geest te hebben gegeven. Na controle van alle zekeringen de werkplaats maar even gebeld. Die kon op dat moment niks voor mij doen. Er moest bij terugkomst maar naar gekeken worden. Dus een paar dagen oude school gereden: raam open, handdoek om de nek en de ventilator op standje racen. Om 12:15u was ik bij de eerste in Lübeck. 15 min later waren de 3 pallets gelost. Nu snel naar de volgende, hier reed ik net voor 13:00u het erf op. Snel werd ik naar een dock geleid, wat een service. Voor ik mij kon aanmelden waren de 4 pallets al gelost. Het bleek dat zij om 13:00u Feierabend hadden en dan kunnen ze wel snel in de Heimat. Daarna nog even de uren vol gereden naar Gram DK. De vraag was of ik daar nog kon lossen. Om 17:30u stond ik op het losadres, en lossen ging niet meer lukken. Jammer maar helaas was het niet anders.
Dinsdagmorgen om 7:00u drukte ik de trailer tegen dock nr 1. Na een half uur deed ik de deuren weer dicht. Nu naar de laatste in Ikast waar de rest gelost moest worden. Maar de kans was groot dat daar een lege trailer stond zodat ik deze dag nog 3 adressen kon gaan laden. Na het aanmelden kon ik de trailer tegen dock 28 zetten. Daar afgekoppeld en een lege container aangekoppeld. Na het aankoppelen eerst de trailer uitgemest, hij lag vol met karton wat een van de opdrachtgevers altijd gebruikt. Nadat de trailer schoon was, op naar het eerste laadadres in Ikast-Bording, hier groupage geladen voor NL en Ierland. Daarna naar Herning om groupage te laden voor NL en CH. Ik hoefde niet naar het laatste laadadres in Gram. Een collega stond daar al te laden en zou mijn goederen mee nemen naar Sottrum. In Sottrum moest ik de goederen gaan oppikken. Rond 19:15u meldde ik mij aan in Sottrum maar ik werd niet geladen. Want er was geen data voorhanden zei de Warehouse chef. Nou ja dan de volgende dag maar laden.
Woensdagmorgen mij net na 6:00u aangemeld, 5 min. later lagen de 3 rollen in de trailer. Ook nu was er geen data bekend, maar nu was het geen probleem. Wel een beetje bedenkelijk dat het nu wel kon. Na het laden op naar Gnm. Om 10:20u stond ik in de werkplaats, maar het maken van de airco zou nog even duren. Er was pas plek in week 35 bij de dealer in Zwolle. Door vakantie en personeelstekort hadden de airco's geen prio bij die firma. Word je niet echt blij van, dus nog maar eventjes roeien met de riemen die ik heb. Wij hebben het jaren zonder airco moeten doen, dus een paar weekjes extra zal ik ook wel overleven. Bij deur 29 de trailer aangemeld en afgekoppeld tegen een dock. Toen mij gemeld bij de reisleiding met de vraag of zij nog iets voor mij hadden te doen. Dit duurde even want de planner was foetsie. Na wat speurwerk werd een rit voor mij gevonden. Ik kon bij een opdrachtgever een trailer aankoppelen bestemd voor Essingen. Met een lostermijn 5:30u de volgende dag. Dus de uren vol gereden richting het losadres.
Donderdag om 5:00u stond ik op de parking bij het losadres. Om 5:30u ging de portiers lounge open, 5 minuten later kreeg ik mijn pieper. En weer 2 min later leverde ik hem weer in en kon ik gaan lossen. Een kleine 45 min later was de trailer weer leeg en waren er netjes 33 lege europallets in de trailer gezet. Deze kon ik gaan lossen bij Verhoek in Speyer. Na het lossen van de pallets kon ik naar Mönchengladbach om te laden voor Luxemburg. Om 13:15u stond ik op het laadadres, er kon volgens de planning geladen worden via de achterkant. Maar ik moest de zijkant wel open maken. Ik moest een krat laden van 5,50x0,65x0,65 en deze woog 2,250 kg. Ook had dit krat 2 wereldoorlogen meegemaakt, tenminste zo zag het krat er wel uit. Normaal waren 2 spanbanden genoeg, maar ik heb het krat ook maar even extra verstevigd. Na het laden bij Aachen gekoppeld met een collega. Na het omkoppelen naar Maxi Autohof Mogendorf gereden, daar zou een collega een kooiaap droppen. Die had ik nodig om een voetbalclub te voorzien van kunstgras. Net 17:00u stond ik op de parking bij het autohof. Rond 20:00u werd de kooiaap gebracht, deze nog achter de trailer gehangen voor ik aan de nachtrust kon beginnen.
Vrijdagmorgen 6:45u begonnen met rijden. Na een vertraging van 30 min net na 8:00u aangekomen bij sportpark Höhn. Er moest fix 8:00u gelost worden, dan ga je er vanuit dat er iemand aanwezig zal zijn. Maar d'r was niemand aanwezig, dus zelf op zoek naar een geschikte plaats. Na het lossen van de eerste 6 rollen kunstgras moesten er 3 pallets gelost worden. Dat is even een uitdaging als je alleen een kooiaap met alleen een pen mee hebt. Dus met 2 spanbanden de pallets aan de pen vastgezet. Daarna heel voorzichtig de pallets met emmers lijm uit de trailer getild. Toen de pallets er uit waren, de rest van de 28 rollen gelost. Na 2,5 uur lossen was de trailer weer leeg. Nu mocht ik naar Remscheid om daar 23 rollen te laden voor een tennishal in Theux (B).
Eerst ff de kop vol laten gooien.
Na het laden mocht ik naar Gnm komen. De terugreis naar Gnm zou een dik uur extra kosten, want de hele Ruhr was rood gekleurd door file's. Met een kleine omweg reed ik om 20:30u Gnm binnen. Eerst maar even de tanken gevuld met de nodige brandstoffen. Toen de trailer aangemeld bij de expeditie en afgekoppeld bij de afdeling internationaal. Na het inleveren van alle papieren kon ik om 21:15u aan mijn weekend beginnen.
Maandagmorgen vroeg weer vertrekken naar Speyer, op de weg daar naar toe even een kooiaap afzetten in Frankfurt am Main.
Mooi om te lezen hoop dat je airco het weer doet
BeantwoordenVerwijderen