zondag 12 december 2021

Mijn werk mijn leven. week 49

 Stakende assistenten!

Beetje sneeuw naast de weg in de Ardennen.


Maandag iets later begonnen dan normaal, want ik moest eerst even bij de dealer langs. Ik had een aantal onboard assistenten die aan het staken waren. Dus die staking moest ff gebroken worden. Omdat onze eigen werkplaats hier geen kaas van heeft gegeten, moest ik dus naar de dealer toe. Hier me net voor 10:00u aangemeld, al snel lagen de onderdelen door de hele cabine. Ook werd de radar voorop de auto ontmanteld, maar ook deze werkte goed. Het euvel kon dan alleen aan de besturingscomputer liggen. Alleen was deze diep ingebouwd in het dashboard. Na bijna het halve dashboard los te hebben geschroefd, werd het probleem gevonden! De stekker van de stroomtoevoer zat er niet meer in. Mijn vermoeden is dat dit gebeurd is toen 2 weken geleden een nieuwe boordcomputer is geïnstalleerd. Nadat het halve dashboard weer in elkaar was gezet, reed ik na 4 uur de trekker de garage uit. Daarna de trailer weer aangekoppeld die ik op straat had achtergelaten. Ik was mooi op tijd om me voor 17:00u in Echt aan te melden. Een uur na aankomst was de trailer weer leeg, alleen de 33 europallets stonden nog voorin de trailer. Dit zou volgens de planning geen probleem opleveren. Mocht dit wel zo zijn, dan kon ik de pallets op het laadadres achterlaten. Voor mijn nachtrust ben ik naar  truckparking Venlo gereden. De volgende morgen me om 7:30u aangemeld op het laadadres in Moers, een uur later stonden de 28 pallets in de trailer. Dit was een vederlichte vracht: het totaalgewicht van bijna 1000 kg. Deze vracht was bestemd voor Faulquemont in Frankrijk, deze moest ook nog dezelfde dag gelost worden. Ik heb me om 14:45u aangemeld voor het lossen, 30 min later deed ik de deuren al weer dicht. Op de parking maar een bericht naar de planning gestuurd, met de vraag wat ik mocht gaan doen. Redelijk snel kwam hier al een antwoord op, ik mocht gaan laden in Wiltz (Lux). Op mijn vraag hoe laat ik de volgende morgen kon laden, was het antwoord dat ik 's avonds nog moest laden. Ik had nog genoeg tijd om daar te komen, maar daar weer weg komen was een ander verhaal. Me om 18:30u aangemeld om te laden voor Avelgem (B).  Daar stonden al 2 collega's van Verhoek en nog een andere chauffeur te laden. Ik  mocht tegen het laatste beschikbare dock gaan staan. Het laden zou nog wel even gaan duren werd mij verteld. Dus maar gevraagd of ik tegen het dock mocht blijven staan voor m'n nachtrust. Dit was geen probleem als ik maar om 6:00u de volgende morgen zou vertrekken. Om 21:00u de gordijnen dicht gedaan, pas om 21:30u werd er begonnen met laden. Rond 0:00u werd het weer rustig in de trailer, het laden was dus klaar. Na een korte nacht om 6:00u vertrokken naar Avelgem. Na onderweg nog een uurtje m'n ogen dicht te hebben gedaan, hier om 11:15u de trailer aangemeld. Toen de trailer afgekoppeld voor het dock en een lege trailer aangekoppeld. Daarna de planning gevraagd wat ik mocht gaan doen. Na een hele poos kwam er eindelijk antwoord. Ik mocht naar Kruishoutem rijden, daar zou ik het vervolg wel horen. Ik werd niet blij van dat wat ik onderweg te horen kreeg: ik mocht met 7 dienstuurtjes op nachtrust. De volgende morgen mocht ik vroeg vertrekken naar Verhoek in Speyer. Dit kan natuurlijk wel eens gebeuren, maar dat wil niet zeggen dat leuk is. De volgende morgen de trailer aangekoppeld en snel op weg naar Speyer. Na bijna 7 rijuren mij hier aangemeld om te lossen. Er moet eerst een dock vrijgemaakt worden. Dit werd gedaan door collega zodat ik niet eerst mijn trailer hiervoor moest afkoppelen. Nadat ik mijn trailer tegen het dock had afgekoppeld, nog even 2 lege trailers op de parking gezet. Eentje daarvan maar achter de trekker gehouden, want ik moest zeker een lege aankoppelen. Na dit koppelwerk eerst maar ff een douche genomen. Dit was de vorige dag niet gelukt, omdat de boiler in Kruishoutem defect was. Inmiddels was ook al bekend wat ik mocht gaan doen, er moest de volgende morgen voor 6:00u geladen worden in Konz. Mijn rijuren nog even vol gereden tot 40 km voor het losadres. Vrijdagmorgen om 5:45u drukte ik de trailer op het laadadres tegen het dock. Het laden ging als een sneltrein, een klein uurtje kreeg ik de sleutel terug. Nadat ik het dock had vrijgemaakt, eerst nog even 7 cmr's aftekenen voor ik kon vertrekken. Toen op naar Verhoek in Castrop, zonder veel problemen hier om 12:15u de trailer aangemeld. Mijn trailer die naar Hasselt en Gnm moest was nog niet klaar. Maar om 13:15u reed ik richting Gnm, alleen was de lading in de verkeerde volgorde geladen. Ik kon van de planning de trailer in Gnm aanmelden en afkoppelen. Hierna kon ik aan mijn welverdiende weekend beginnen. Voor ik naar huis toe reed, eerst nog even een gehaktbal weggewerkt. Deze werd ons aangeboden door Verhoek ivm de dag van de chauffeur. Een mooi gebaar van de firma, zeker om dit over 3 dagen te doen zodat iedereen een kans kreeg om een balletje te nemen. Maandagmorgen om 5:30u mag ik weer aantreden voor een rit richting Oost-Duitsland.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten