Mooier kan ik het niet maken, dit is mijn werk en mijn leven!
Een poosje terug kreeg ik een bericht dat mijn blog een beetje saai was om te lezen. Soms heb je van die weken dat niet alles mooi is. Maar ik ga en kan het niet mooier dan het is. Ik kan wel mooie dingen er bij gaan verzinnen, maar dat werkt bij mij niet. Maandagmorgen om 5:00 uur begonnen in plaats van 7:00 uur. Vrijdag kreeg ik te horen dat ik om 7:00 uur moest vertrekken. Maar op mijn routelijst stond 5:00 uur, omdat ik een extra losadres had denk ik. Na het aankoppelen op naar Castrop, waar ik 6 pallets moest lossen. Hierna door naar Rietberg om de rest te lossen, maar hier hadden ze op dat moment geen plek. De trailer daar op de parking gezet, toen de trailer voor Castrop aangekoppeld. Deze was nog niet helemaal klaar, na een half uurtje kon ik vertrekken. 1 km verder nog een aantal colli's bij geladen. Hierna weer op pad naar Castrop, hier een volle bak aangekoppeld voor Speyer. De uren nog ff vol gereden, onderweg bij Giessen mijn nachtrust gemaakt. Dinsdag na m'n nachtrust om 4:00 uur weer gaan sturen. Net na 6:00 uur aangemeld in Speyer om te lossen. Daarna was de rest van de dag een drama, mede doordat de lading niet klaar was. Later op de dag gaf een zeecontainer zegel problemen. Met andere woorden een ...dag. Woensdag om 6:30 uur dezelfde trailer weer aangekoppeld, hierna op naar Offenbach om te lossen. Nadat ik gelost had kon ik verder naar Castrop, daar de rest gelost. Toen op naar Aalten waar gekoppeld moest worden. Hier eerst de geladen trailer voor de deur gehaald, toen de lege weer op dezelfde plek gezet. Toen dit gedaan was eerst maar ff de pling aangezet. Na het vullen van m'n maag en de pauzestaffel op naar Gnm. Donderdag om 6:15 uur weer begonnen nu voor een trip naar Patattenland, net over de grens maar even pauze genomen. Hierna bijna fileloos naar Molenbeek gereden. Hier moesten 8 rollen kunstgras gelost worden. Dit was weer een hele uitdaging, de klant zat aan de N8, een ingaande weg van Brussel. Kon het spul zo neerzetten dat de tram met minimale ruimte kon passeren
Deur even dicht in Molenbeek anders paste de tram er niet langs.
Na een half uurtje hadden de bikkels de 8 rollen gelost en dat zonder heftruck. En ik stond erbij en keek er naar, en hield de trams in de gaten die elke 5 min langs kwamen. Toen de rollen gelost waren ben ik via de keizer Karellaan de stad weer uit gereden. Snapte alleen de bordjes niet van maximaal 10 meter, er was ruimte genoeg voor 16,5 mtr. Toen op naar Oostende. Hier moesten 40 colli gelost worden. Toen ik hier aankwam was de heftruck chauffeur ff foetsie. Na een telefoontje van de aardige dame van de receptie was hij binnen 10 min aanwezig. Het wachten werd aangenaam gemaakt met een heerlijk bakkie koffie, en met een leuke conversatie met de koffiedame. Toen de heftruckpiloot eenmaal aanwezig was ging het lossen redelijk snel, alleen 2 rollen helemaal bovenin gaven een beetje problemen. Met kunst en vliegwerk deze twee toch uit de trailer gekregen. Intussen had ik de 10 dozen netjes opgestapeld op een pallet. Nadat deze gelost waren en de deuren weer dicht zaten, kon ik naar Verhoek Oostende . Daar moesten 4 pallets gelost worden, alleen bleken dit er maar 2 te zijn. Toen dit probleem was opgelost, kon ik naar Kruishoutem. Hier mijn lege trailer op de parking gezet, toen mijn papieren gehaald voor mijn laatste rit van deze week. Vrijdagmorgen om 4:00 uur mijn trailer aangekoppeld, hierna op naar Lelystad waar voor 10:00 uur gelost moest worden. Na weging bij een ander bedrijf weer op weg naar de klant, waar ik 45 min moest wachten omdat ik te vroeg was. Moest dus niet voor 10:00 lossen maar tussen 10 en 12 uur. Toen het sein op groen ging de trailer tegen het dock gezet, 45 min later stond ik weer op de weegbrug. Na het wegen weer terug naar de klant voor mijn papieren. Inmiddels was ook mijn vervolg bekend, in Hhw mocht ik groupage gaan laden voor DE/DK. Hier regende het en mocht ik naar binnen rijden om te laden, 45 min later kon ik aan de rit beginnen naar de basis. Hier eerst even door de wasstraat om het spul te wassen. Hierna de trailer aangemeld en afgekoppeld op de parking. Bij de planning hadden ze niks voor mij, zo kon ik na het volgooien van de tanks om 16:50 uur aan mijn weekend beginnen.
Het einde is in zicht.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten