Mooie rit door toeristische gebieden van Denemarken.
Alleen het vervolg had voor mij wat mooier gemogen!
Ruimte zat lijkt het, maar de werkelijkheid was anders.
Maandagmorgen iets later begonnen dan de bedoeling was. De trailer was niet compleet klaar, dus maar even geholpen met het afbinden van de goederen. Om 7:45 uur reed ik richting het eerste adres, dit was in Horst (DE). Dit ligt net boven Glückstadt, dus met de pont over de Elbe. Na een uur wachten kon ik eindelijk de pont op. Om 16:15 uur aangemeld bij de klant, dit was een kwekerij. Na een paar keer steken kon ik in de straat komen, gelukkig was bij de klant voldoende ruimte om te keren. Na 2 uurtjes waren de goederen eruit, gelijk hier de platen er weer in. Dit scheelde dinsdag weer tijd. Hierna de uurtjes vol gereden richting Tønder (DK). Hier mij dinsdag om 7:30 uur aangemeld. Toen op zoek naar de contactpersoon, dit was ff flink zoeken op het grote bedrijfsterrein. Na een half uur was deze ook weer gelost. Nu op weg naar Ärre Faborg, hier 4 colli gelost bij een montagebedrijf. De volgende was in Hvide Sande aan de westkust van DK. Lekker toeren via de toeristische routes van DK. Na 2 uur rijden kwam ik aan bij de klant, dit bleek een scheepswerf te zijn. Na het zoeken van een losplaats de 40 colli snel gelost. Het volgende losadres was de melkfabriek van Arla in Videbaek. Hier aangemeld en de receptioniste ging op zoek naar de contactpersoon. Maar deze was met vakantie en de vervanger was niet bereikbaar. Na bijna 45 min eindelijk bekend waar ik kon lossen. Na 10 min was de pallet van 4 mtr er al uit. De volgende was in Holstebro, dit was een warehouse van Arla. Hier was ik om 15:15 uur en kon nog net lossen voor ze gingen sluiten. Het liep lekker deze dag, dus snel naar de laatste van deze rit. In Vinderup de laatste gelost, hier 2 dozen gelost. Dit was binnen 5 min gedaan, nu op zoek naar een parkeerplaats. Toen die gevonden was de pauzestaffel volgemaakt. Na de verplichte pauze richting Herning, hier met behulp van Max 1.0 de trailer gereed gemaakt voor het laden. Nadat dit gedaan was via internet een grote pizza besteld. 's Avonds nog gezellig zitten praten en rond 23:00 uur de gordijntjes dicht gedaan. Woensdagmorgen moest er geladen worden door mij in Uldum, dit was bij het Jysk DC. Toen ik binnen reed, werd ik aangesproken door de terminal chauffeur. Hij wees mij een dock aan en vertelde hij mij dat het wel even ging duren. Zoals het toen leek, lagen ze 6 tot 8 uur achter met laden. Na een poosje kwam er ook een melding binnen van de planning: Je kunt je melden om 23:00 uur om te laden, ga maar op nachtrust. Dan morgenvroeg vertrekken richting Enschede. Nou dat liep ff iets anders. Om 21:00 uur werd er al begonnen met laden, een uur later was de trailer vol. Toen kreeg ik ook door dat ik het dock gelijk vrij moest maken. Ik had mijn nachtrust er inmiddels op staan, heb dus maar besloten om te gaan rijden. Precies 4:30 uur later stond ik in Sottrum, daar maar even 2 uur geslapen. Na mijn power nap weer door naar het eerste adres in Enschede. Hier natuurlijk veel te vroeg aangekomen. Het losadres was een Deense winkelketen en die beginnen pas om 9:30 uur. Ik ben dus maar begonnen om de eerste pallets eruit te halen. Om 9:00 uur kwam de bedrijfsleider naar mij toe, hij bracht gelijk een pompwagen mee. Daarna heb ik hem niet meer gezien, dus de pallets maar op de stoep gezet. Naar binnen brengen ging toch niet, dit omdat de pallets nogal hoog waren. Net na 10:00 uur kon ik naar het tweede adres in Enschede. Ook dit was een winkel van dezelfde firma als de eerste, hier de rest van de pallets op de stoep gezet. Die arme meisjes moesten alles afstapelen omdat de deuren niet hoger waren dan 2 mtr. Alles moest via een lange gang naar de lift, zodat alles uiteindelijk op de eerste verdieping in het magazijn kon. Ook moest ik nog 2 pallets via de zijkant lossen, dit omdat ze 2,4 mtr breed waren. Ik kreeg bijna medelijden met die meisjes, die kregen zeker spierballen van de 2 pallets. Want ook deze waren minimaal 2,4 hoog en ze hadden zeker een trappetje nodig. Na een vraag of ik hun nog ff ergens mee moest helpen, mocht ik van mijzelf naar een plekje zoeken voor de middag/avond en nacht. Die stond voor mij al vast, dit werd Frans op den Bult. Hier net na 12:00 uur op nachtrust. Eerst maar weer ff een kleine horizontale levensonderbreking gedaan. Hierna eerst maar een douche genomen, want dat kleine poosje levensonderbreking had niet echt geholpen. Rond 17:00 uur een berichtje van Max 1.0 om te gaan eten bij Frans on the hill. Nu is samen eten gezelliger dan alleen, dus ik heb ff gewacht tot hij er was. Dus met Max 1.0 gegeten op het terras en wat donderjagen met de bediening. Daarna was het bedtijd dus gordijntjes dicht en snaveltje toe. Vrijdag om 6:45 uur weer begonnen met rijden, er moest om 8:00 uur geladen worden in Coevorden. Collega Max 2.0 (geen typfout) heeft de trailer voor mij voor gewogen. Omdat het laden toch wel even ging duren, heb ik de trailer voor z'n tweede rit even voorgeladen. Zodat hij gelijk weer weg kon als hij weer terug kwam. Nadat de trailer geladen was, deze afgekoppeld op de parking. Mijn container aangekoppeld maar deze was nog niet klaar. Om 11:30 uur was de container vol, dus eerst naar de weegbrug. Na het wegen weer terug naar het laadadres voor m'n papieren. Toen ik deze had op naar Gnm, onderweg nog ff de pauzestaffel aangevuld. In Gnm bij de klant de trailer afgekoppeld, toen naar de planning. Er was niks meer te doen voor mij, zodat ik om 15:00 uur aan mijn weekend kon beginnen.
Maandag starten met een ritje Viva la France.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten