Een week met veel adressen!
Lossen via landweggetjes, altijd spannend wat je tegen komt
De week startte met een rit met 5 adressen. Toen ik net begonnen was, stond ik al snel bij het eerste adres. Dit was in Zwolle, hier moesten 4 colli worden gelost volgens de papieren. Alleen kon ik na grondige controle van de trailer er maar 3 vinden, eentje manco dus. Nadat deze eruit waren op naar Urk. Hier 2 grote pallets gelost van 4 mtr en na een koffie op naar Fryslân. In Ureterp moest gelost worden bij een zorgboerderij. Ik werd met gejuich ontvangen. Gewoonweg verschrikkelijk leuk. Bijna met alle mensen daar op de foto geweest. Maar er moest natuurlijk ook nog ff gelost worden. Ik had al mijn concentratie nodig om niemand over de voeten te rijden. Tot iemand opstond en iedereen weg duwde, daarna hoefde ik alleen nog maar op hem te letten. Na een uurtje lossen was deze er ook weer uit, nu op weg naar Bornwird. Hier moest gelost worden bij een boerderij, een smal doodlopend weggetje bracht mij bij het losadres. Gelukkig was het droog, zodat ik zo nu en dan gebruik kon maken van de bermen. Na het lossen weer achteruit de weg op, het paste ook allemaal weer net. De laatste goederen moesten gelost worden in Holwerd. Dit was bij een transportbedrijf die de goederen zou vervoeren naar een bouwplaats op Ameland. Toen ik leeg was kon ik weer naar Gnm komen. Daar werd de trailer dan weer geladen voor 3 adressen NL. Deze rit was pas voor dinsdagmorgen vertrekken. Het eerste adres was bij een montagebedrijf in Hierden. Lossen op de straat is altijd leuk en helemaal als het ook nog eens aan beide kanten geladen is. Gelukkig kon ik in een zijstraat staan, anders was het niet te doen. Nu duurde het al bijna een uur om 4 colli te lossen. Daarna op naar Utrecht waar een kist geladen moest worden voor Heerhugowaard. Na wat zoekwerk de kist gevonden, snel dat ding in de trailer geschoven. Nu op naar Meije, hier moest ¾ van de trailer gelost worden. Via de dijk kwam ik bij de straat waar ik moest zijn. Hier stond een verbodsbord van breder dan 2,2 mtr en boven de 10 ton. Over 2 km naar de klant toe kostte het bijna 30 min. Na veel krappe bochten en veel verkeer toch het losadres bereikt.
De Meije in Meije bij Bodegraven.
Na 3 uur lossen kon ik op weg naar de laatste in 'S Gravenzande. Hier 2 laaddock gelost bij een groothandel. Hierna kon ik op weg naar Hhw, hier moest gekoppeld worden. Dus eerst de volle trailer van de plaats trekken, daarna de lege weer op deze plek zetten. Na de pauzestaffel te hebben aangevuld, kon ik verder naar Gnm. Hier de trailer afgekoppeld en kon ik van mijn 9 uurtjes nachtrust gaan genieten. Woensdag rond 8:00 uur vertrokken met een rit naar DK. Met een uur vertraging bij Bremen en Hamburg om 19:00 uur aangekomen in Middelfart. Hier stond een kooiaap op mij te wachten. Deze had een collega hier neergezet. Nu eerst eens 11 uur nachtrust op de klok zetten, daarna 5 km verderop lossen bij een boerenbedrijf. Om net na 6:00 uur mij bij de klant gemeld, na een halfuurtje reed ik alweer hier vandaan. Hornsyld was de volgende stop, hier 2 lange pallets gelost. De volgende 3 adressen waren in Horsens, hier ging het lossen lekker vlot. De 3 adressen lagen namelijk nog geen 400 mtr uit elkaar. Hierdoor kun je flink wat adressen doen op een dag. Toen snel naar Braedstrup, hier 5 pallets gelost bij een montagebedrijf. Ik was net op tijd want ze zouden net vertrekken. Dus vlug het zeil open maken en 30 min later reed ik hier alweer vandaan. Volgende stop was Varfang. Hier ff lopen zoeken, want er stond geen nr op de Cmr en het hele industrieterrein lag aan deze straat. Maar gelukkig vond ik het snel en konden de 2 pallets snel uit de trailer gevist worden. In Hammel moest gelost worden bij de plaatselijke voetbalclub, hier was voor mij speciaal plaats vrijgemaakt. Genoeg ruimte om te lossen op de parking, er moest gelost worden via de kop. Na een half uurtje stoeien met de kooiaap was dit adres ook weer gelost. Bij de volgende in Aarhus moesten 2 lange pallets gelost worden, dus voor de 8e x deze dag de zijkant weer open gemaakt. Na 20 min kon ik op weg naar wat bleek de laatste van deze dag, hier een pallet gelost van 4 mtr. Gelukkig was hier nog iemand aanwezig, zodat ik hier snel weer vandaan kon. Voordat ik hier wegreed nog ff gebeld met het volgende adres met de vraag of ik deze avond nog kon lossen. Jammer genoeg kon dat helaas niet, dus deze zou ik vrijdagmorgen vroeg gaan lossen. Onderweg hier naar toe heb ik Herning mijn nachtrust gemaakt. 's Avond nog even de stelling afgebroken en de schotten weer in de trailer geplaatst. Dit ging lekker snel mede doordat ik geholpen werd door collega Peter. Vrijdagochtend stond ik om 6:45 uur in Stakroge te lossen. Toen de klant arriveerde had ik al 4 rollen kunstgras gelost. Nadat alles was gelost snel op weg naar het laatste adres. Hier gelost bij een transportbedrijf, ook hier moest ik via de kop lossen. Deur 19 was vrij dus de trailer met de kop voor het dock gezet. Na een uurtje lossen kon ik de slangen weer aansluiten. Het laadadres was 10 km verderop, dus ruimschoots voor 12:00 uur daar. Na een 1:30 uur reed ik hier weer het terrein af, nu snel op naar Genemuiden. Dat snel kun je wel vergeten als je Hamburg voorbij moet, vooral als er voor Neumünster een Vol Sperre is, dus een sluiproute genomen en daardoor kwam ik net na de afsluiting weer op de Autobahn. Op mooi de verkeerde tijd kwam ik bij Hamburg aan, waar een pkw pech had op de linkerbaan. Al met al meer als een uur vertragingen en omrijden was geen optie omdat het overal een puinhoop was. Ik ben dus maar rustig blijven aanschuiven. Ik had besloten om in Sottrum te gaan overnachten om zaterdagmorgen vroeg Bremen te gaan bedwingen. Na mijn laatste 9 uren nachtrust, rond 4:00 uur weer begonnen met rijden. Bij Bremen was niks aan de hand, dus het schoot lekker op. Aangekomen in Gnm de auto voor de wasstraat gezet, de kooiaap eraf en in de tankstraat gezet. Gelijk de tank gevuld van de aap. Toen mijn collega klaar was met wassen de mijne naar binnen gereden. Na het wassen de kooiaap afgezet bij de rest en de trailer aangemeld bij deur 29. Na het afkoppelen de tanks van de auto volgegooid, zodat ik maandag gelijk weer kan vertrekken richting Zuid Duitsland. En zo kon ik om 9:00 uur aan mijn weekend beginnen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten