zaterdag 20 oktober 2018

Mijn werk mijn leven. Week 42

.

A trip to the UK, niks mis mee.

Na 3 weken vakantie was het de bedoeling om om 6:00 uur te starten aan deze tour. Maar het liep iets anders omdat mijn trailer nog niet geladen was. En zo kon ik pas om net na 14:00 uur vertrekken. Met een volle trailer richting Oostende vertrokken en daar mijn nachtrust op de kaart gezet. Dinsdagmorgen met collega's Jan en Chris richting de trein gereden. Het was wel 13 jaar terug dat ik met de trein was geweest. Maar Jan en Chris hebben mij er even door geloodst. Daarvoor mijn dank aan deze heren. Bij London afscheid genomen van Chris die richting het noorden moest. Jan en ik hebben de de M25 bedwongen. Na ongeveer 1,5 uur vertraging bereikten wij de M40 richting Birmingham. Jan moest beginnen net voor Birmingham en mijn eerste adres was Levinwort, net onder Coventry. Daar na 8 uur vertraging aangekomen, de monteur stond al te wachten. Dus snel gelost en snel op weg naar de volgende. De volgende lag in Wales aan de kust. Dus weer een mooie tippel daar naar toe. Onderweg rust gemaakt in de buurt van Telford. Woensdagmorgen begonnen aan de laatste 150 km, dit kostte mij 3 rijuren. Mooi landschap en uitzichten daar en ook de wegen zijn er mooi. Maar je moet niet te veel verkeer tegenkomen. De wegen zijn niet echt gebouwd op grote wagens,vooral als je binnendoor moet rijden. Na aankomst in Barmouth een ind-deur gelost bij een ambulance station. Dit was 500 meter met de kooiaap, dichterbij komen was niet mogelijk met de vrachtwagen. Na het lopen een bakkie gedaan en toen richting Stoke on Trent. Onderweg kwam ik nog een speciaal transport van dik 35 meter tegen, begeleid door 10 politiemotoren. Waar ik al moest steken om de bocht om te komen, moest hij er met zijn erg lange combinatie langs.  In Stoke gelost bij een transportbedrijf, na deze richting Manchester. Deze om 16:00 uur gelost en toen naar de laatste van deze dag. Daar was ik om 17:30 uur en mij werd gemeld dat mijn lossing voor donderdag was aangemeld. Maar met al mijn charmes de lieftallige dame weten te overtuigen om toch te kunnen lossen. En zo was ik om 18:15 uur weer onderweg. De volgende was in Leeds,helaas kon ik hier pas om 11:00 uur lossen volgens de planning. Maar na info van een collega er toch vroeger heen gereden. En ik had geluk: er was een vrachtwagen te laat en zo stond ik om 9:15 uur al tegen het dock te lossen. Na het lossen op naar de laatste, dit was nieuwbouw van de Lidl in New Rossington. Binnen 15 minuten was deze ook alweer gelost. Inmiddels was de laadopdracht ook al binnen,ik kon gaan laden in Kettering. Daar kon ik vrijdagmorgen pas om 8:00 uur laden, zodat ik al om 16:00 uur weer op de parking stond. Vrijdagmorgen mooi op tijd bij het laadadres, alleen had de planning doorgegeven dat ik er pas om 9:00 uur zou zijn. Zal wel een gevalletje van Eu-tijd en UK-tijd zijn. Zo werd ik pas om 9:00 uur geladen, toen op weg naar Dunstable. Daar 13 rollen gelost en 1 geladen voor Gnm. De rit naar de trein liep goed, zonder noemenswaardige vertraging bij de trein gekomen. Ook hier liep het goed binnen 45 minuten stond ik op de trein. Om 19:30 uur stond ik weer op het vasteland, toen de uren vol gereden. Bij Joost in Meer mijn 9 uur nachtrust gemaakt. Na een ontbijtje en koffie natuurlijk, om 7:45 uur begonnen aan de laatste km naar Gnm. In Gnm de combinatie in de wasstraat gezet, in de tijd dat het spul werd gewassen de kooiaap afgetankt. Na het wassen en tanken de trailer op de parking gedumpt. Toen de tanken van de trekker volgegooid. Daarna kon ik aan mijn weekend beginnen. Maandag om 2:00 uur weer starten voor een tweedaagse rit naar Belgenlan
35 meter lange speciaal transport


HUDDLU Police.




A494 bij Barmouth Wales


                                                              A470 Wales


Geen opmerkingen:

Een reactie posten